اندیشههای نو در «تیوری موازنه» و مقایسه آن با برخی از نظریههای فرانسوی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اندیشههای نو در «تیوری موازنه» و مقایسه آن با برخی از نظریههای فرانسوی دارای ۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اندیشههای نو در «تیوری موازنه» و مقایسه آن با برخی از نظریههای فرانسوی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اندیشههای نو در «تیوری موازنه» و مقایسه آن با برخی از نظریههای فرانسوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اندیشههای نو در «تیوری موازنه» و مقایسه آن با برخی از نظریههای فرانسوی :

تعداد صفحات : ۵۷

تیوری موازنه کتاب جالبی است که استاد جعفری لنگرودی تالیف و در آن اندیشههای نو و بدیعی را مطرح کردهاند که در آثار قدیم و جدید بی­سابقه است. اندیشههای وی در کتاب مزبور در این مقاله مورد بررسی واقع شده است.
در مقاله، اصول موازنه تملیک در برابر تملیک، موازنه تسلیم در برابر تسلیم و موازنه در ارزش عوضین در قراردادهای مالی معوض مورد شرح و بحث قرار گرفته است. این سه اصل موازنه از اراده طرفین نشیت میگیرد و مبتنی بر عقل و منطق و عدالت است.
اصل دیگری که در کتاب و مقاله بر آن تاکید شده اصل ابقای عقد است که با اصل لزوم عقد تفاوت دارد و در آثار متقدمان و متاخران به آن توجه نشده یا به ندرت به آن اشاره شده است. این اصل گرهگشای برخی از مسایلی است که در کتاب و مقاله مطرح شده است.
به هم خوردن هر یک از اصول موازنه پیامدهایی را به دنبال دارد. هرگاه موازنه در تملیک به هم خورد. چه بسا عقدی واقع نمیشود، یا به تعبیری عقد باطل است، مانند فروش مال معینی که در زمان عقد موجود یا مقدورالتسلیم نیست، یا فروش مالی که جزیی از آن متعلق به دیگری است و مالک تنفیذ نمیکند که در این صورت معامله نسبت به جزیی که موازنه در آن مخدوش و باطل است و از این رو مشتری میتواند جزیی را که اشکالی ندارد قبول و ثمن را به نسبت تقلیل دهد یا معامله را کلا با اعمال خیار تبعض صفقه فسخ کند.
اصل موازنه در تسلیم هم که در فقه و حقوق عملی مهمتر از تملیک است باید رعایت شود و در صورت به هم خوردن موازنه مزبور قرارداد منفسخ میشود، مانند مورد تلف مبیع قبل از قبض، یا متعهد له میتواند از اجرای تعهد امتناع کند تا طرف دیگر حاضر به ایفای تعهد شود. (حق حبس) یا در پاره­ای موارد مشتری حق فسخ پیدا میکند، مانند خیار تاخیر ثمن و خیار تعذر تسلیم.
موازنه در ارزش عوضین نیز در قراردادهای مغابنه مهم و به هم خوردن آن دارای پاره­ای تبعات و ضمانتهای اجرایی است، مانند خیار عیب، خیار غبن و خیار تدلیس.
اصل موازنه تملیک در برابر تملیک تا حدی قابل مقایسه با نظریه علت یا جهت تعهد در حقوق فرانسه و اصل موازنه تسلیم در برابر تسلیم تا حدی قابل مقایسه با نظریه کاپیتان استاد بزرگ فرانسوی درباره علت تعهد است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.