تاثیر کتاب درمانی بر سلامت روانی زندانیان (مطالعه موردی: ندامتگاه زنان شهر ری)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر کتاب درمانی بر سلامت روانی زندانیان (مطالعه موردی: ندامتگاه زنان شهر ری) دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر کتاب درمانی بر سلامت روانی زندانیان (مطالعه موردی: ندامتگاه زنان شهر ری)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر کتاب درمانی بر سلامت روانی زندانیان (مطالعه موردی: ندامتگاه زنان شهر ری)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر کتاب درمانی بر سلامت روانی زندانیان (مطالعه موردی: ندامتگاه زنان شهر ری) :

تعداد صفحات : ۸

مقدمه: کتاب درمانی می تواند برای طیفی از مشکلات سلامت روانی استفاده شود. زندانیان از جمله گروه های نیازمند توجه از نظر سلامت روانی می باشند. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر کتاب درمانی بر سلامت روانی زنان زندانی انجام شد.
روش بررسی: این مطالعه از نوع شبه تجربی بود. جامعه تحقیق را کلیه زندانیان ندامتگاه زنان شهر ری و نمونه ها را ۳۰ نفر از آنان تشکیل داد که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.
اعضای نمونه به صورت تصادفی در دو گروه آزمون (۱۵ نفر) و شاهد (۱۵ نفر) قرار گرفتند. مداخله شامل ۱۰ جلسه کتاب درمانی در طول یک ماه بود که برای گروه آزمون اجرا گردید. سلامت روانی قبل و بعد از مداخله در هر دو گروه اندازه گیری شد. ابزار پژوهش، پرسشنامه ۲۸ سوالی سلامت عمومی ۲۸ـ General Health Questionnaire)GHQ) بود. داده ها با استفاده از
آزمون Independent t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: پس از انجام مداخله، تفاوت معنی داری در نمره کلی سلامت روانی بین دو گروه آزمون و شاهد به نفع گروه آزمون وجود داشت (۰۲۳ / ۰ = P). همچنین، نمرات گروه آزمون در خرده مقیاس های علایم جسمانی و اضطراب به طور معنی داری پایین تر از گروه شاهد بود.
نتیجه گیری: کتاب درمانی توانست سلامت روانی زنان زندانی را بهبود بخشد. نتایج به دست آمده میتواند برای استفاده کتابداران بالینی و گروه های مداخله کننده در حوزه سلامت روان مفید باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.