بررسی ارتباط ضخامت لایه فیبرهای عصبی شبکیه با بیماری اختلال ‌شناختی خفیف


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط ضخامت لایه فیبرهای عصبی شبکیه با بیماری اختلال ‌شناختی خفیف دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط ضخامت لایه فیبرهای عصبی شبکیه با بیماری اختلال ‌شناختی خفیف  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط ضخامت لایه فیبرهای عصبی شبکیه با بیماری اختلال ‌شناختی خفیف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط ضخامت لایه فیبرهای عصبی شبکیه با بیماری اختلال ‌شناختی خفیف :

تعداد صفحات : ۱۰

سابقه و هدف: ارزیابی ضخامت لایه‌های داخلی شبکیه به‌عنوان نشانگرهای زیستی نقص‌ شناختی خفیف و تشخیص بیماری آلزایمر معرفی شده است. در این ارتباط، مطالعه حاضر با هدف بررسی تفاوت بین ضخامت لایه فیبر‌های عصبی شبکیه (RNFL: Retinal Nerve Fiber Layer) در بیماران مبتلا به بیماری اختلال‌ شناختی خفیف (MCI: Mild Cognitive Impairment) و افراد سالم (کنترل) با استفاده از دستگاه OCT (Optical Coherence Tomography) انجام شد.
مواد و روش‌‌ها: در مطالعه مورد- شاهدی حاضر، ۲۰ نفر از بیماران مبتلا به بیماری اختلال ‌شناختی خفیف و ۲۰ نفر از افراد سالم تحت معاینه عصبی قرار گرفتند. معاینه‌ها عبارت بودند از: آزمون وضعیت‌ شناختی خفیف (MMSE: Minimal Mental State Examination)، ارزیابی جامع چشم‌پزشکی و انجام OCT با استفاده از دستگاه اسپکترالیس. تجزیه و تحلیل‌های آماری به‌منظور ارزیابی ضخامت فیبر عصبی شبکیه با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. تجزیه و تحلیل‌ها در ارتباط با هر دو چشم بیماران صورت گرفتند و تفاوت ضخامت فیبر عصبی شبکیه بین بیماران مبتلا به اختلال ‌شناختی خفیف و افراد سالم بررسی گردید.
یافته‌ها: محدوده سنی افراد بیمار، ۵۳ تا ۶۵ سال با میانگین ۴/۳±۴/۶۱ سال بود. میانگین ضخامتRNFL  در بیماران معادل ۱/۱۰±۱۰۰ میکرومتر و در ربع‌های تحتانی، فوقانی، نازال و تمپورال آن‌ها به‌ترتیب برابر با ۹/۱۸±۱۲۸، ۲/۱۲±۱۱۹، ۰۶/۱۴±۸۷ و ۳/۱۰±۶۸ میکرومتر به‌دست آمد. تفاوتی در میانگین ضخامت RNFL بین بیماران زن (۲/۱۳±۹۹) و مرد (۶/۵±۱۰۳) مشاهده نشد. میانگین ضخامت RNFL نیز در گروه‌های سنی در مردان و زنان اختلاف معناداری نداشت. همچنین، در میانگین ضخامت RNFL در افراد بیمار (۱/۱۰±۱۰۰) و سالم (۷/۸±۱۰۴) اختلاف معناداری مشاهده نشد. با افزایش سن، شانس ابتلا به بیماری اختلال شناختی خفیف، ۴۵/۱ برابر افزایش می‌یابد که این ارتباط از نظر آماری به شدت معنادار می‌باشد (۰۰۱/0P<). نتیجه‌گیری: نتایج نشان دادند که ضخامت فیبر عصبی شبکیه در بیماران مبتلا به اختلال شناختی خفیف در مقایسه با افراد سالم کاهش می‌یابد؛ اما به دلیل معنادار‌نبودن این اختلاف، عنصری برای تشخیص و پیگیری این آسیب‌شناسی نمی‌باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.