بررسی ارتباط هموگلوبین مادر با وزن نوزاد در بدو تولد در بیمارستان ۵۲۳ ارتش جمهوری اسلامی ایران شهر ارومیه در سال ۱۳۹۸


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط هموگلوبین مادر با وزن نوزاد در بدو تولد در بیمارستان ۵۲۳ ارتش جمهوری اسلامی ایران شهر ارومیه در سال ۱۳۹۸ دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط هموگلوبین مادر با وزن نوزاد در بدو تولد در بیمارستان ۵۲۳ ارتش جمهوری اسلامی ایران شهر ارومیه در سال ۱۳۹۸  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط هموگلوبین مادر با وزن نوزاد در بدو تولد در بیمارستان ۵۲۳ ارتش جمهوری اسلامی ایران شهر ارومیه در سال ۱۳۹۸،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط هموگلوبین مادر با وزن نوزاد در بدو تولد در بیمارستان ۵۲۳ ارتش جمهوری اسلامی ایران شهر ارومیه در سال ۱۳۹۸ :

تعداد صفحات : ۶

مقدمه: آنمی مادر یکی از مهم ترین مشکلات بهداشتی در کشورهای در حال توسعه و از شای ترین اختلا ت ناشی از کمبود مواد ذایی میباشد که بر زنان باردار تاثیر گذار بوده و باعث کاهش سط سلامت نوزاد و پری ناتال میگردد. این مطالعه با هدف بررسی رابطه هموگلوبین مادر و وزن نوزاد در بدو تولد در بیمارستان نظامی ارتش ارومیه در سال ۱۳۹۸ انجام شد.
روش کار: این مطالعه به صورت مقطعی روی ۴۵۶ نفر از مادران باردار بستری مراجعه کننده به بیمارستان ۵۲۳ ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر ارومیه در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ که شرایط ورود به مطالعه را داشتند، انجام شد. اطلاعات پس از گردآوری تحلیل و وارد نرم افزار SPSS ver.23 گردید. از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون لوجستیک برای تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شد. فاصله اطمینان ۹۵ درصد در نظر گرفته شد.
یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل همبستگی پیرسون نشان داد احتمال تولد نوزاد با وزن پایین با کاهش هموگلوبین در مادر افزایش میبابد (P<0.05) در سه ماهه اول بارداری نسبت شانس تولد نوزاد با وزن پایین با هموگلوبین کمتر از 10.5 در مادر برابر 1.66 بود. همچنین پس از زایمان نسبت شانس تولد نوزاد با وزن پایین با هموگلوبین کمتر از 10 در مادر برابر 3.2 بود. نتیجه گیری: با کاهش هموگلوبین پس از بارداری نسبت به سه ماهه اول، احتمال تولد نوزاد با وزن پایین 1.92 برابر افزایش مییابد. با توجه به نتایج مطالعه، وزن زمان تولد از مهم ترین شاخص های بیان کننده سطح سلامت مادر و نوزاد و مراقبت های دوران بارداری میباشد. در نوزادان با وزن پایین احتمال رشد غیرطبیعی، بیماری و بستری شدن، مشکلات تکاملی عصبی و عقب ماندگی ذهنی بالاتر است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.