بررسی رابطه سواد دیجیتالی با عملکرد شغلی معلمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه سواد دیجیتالی با عملکرد شغلی معلمان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه سواد دیجیتالی با عملکرد شغلی معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه سواد دیجیتالی با عملکرد شغلی معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه سواد دیجیتالی با عملکرد شغلی معلمان :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۱۰

هدف از انجام این تحقیق، بررسی رابطه سواد دیجیتالی با عملکرد شغلی معلمان شهر دهدشت در سال ۱۳۹۹ در بین معلمان متوسطه اول شهر دهدشت در سال ۱۳۹۹ بود. تحقیق از نظر ماهیت، توصیفی (غیر آزمایشی) از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل همه معلمان متوسطه اول شهر دهدشت به تعداد ۷۵۰ در سال ۱۳۹۸ بود. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان (۱۹۷۰) انجام شد و تعدد ۲۵۴ نفر از معلمان متوسطه اول شهر دهدشت به عنوان نمونه آماری به روش تصادفی ساده در دسترس انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های پرسشنامه سواد دیجیتالی که (فیروزجاه و همکاران، ۱۳۹۷) و پرسشنامه پاترسون، استفاده شد. روایی پرسشنامه ها به روش صوری (استفاده از نظر متخصصان) به دستت آمد و پایایی پرسشنامه ها بر اساس فرمول کوکران به دست آمد. نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف به دست آمدند. یافته نشان داد ضرایب همبستگی چندگانه متغیر مستقل (سواد دیجیتال) با عملکرد شغلی معلمان (R=%778) به دست آمد. ضریب تعیین به دست آمده (R=%606R=%606) می باشد که نشان می دهد سواد دیجیتال، در مجموع قادر است ۶/۶۰ درصد از تغییرت عملکرد شغلی معلمان را پیش بینی کنند. ضریب همبستگی به دست آمده در سطح اطمینان (p<0/05) متغیرهای مستقل (سواد دیجیتال و مولفه های آن) با متغیر وابسته (عملکرد شغلی) به ترتیب سواد دیجیتال (r=%706)، درک تجربیات دیجیتال (r=%720)، یافتن اطلاعات (r=%723)، کاربرد اطلاعات، ابزارها و متعامل آنلاین (r=%713)، مدیریت و ارتباطات اطلاعات (r=%447)، و همکاری و اشتراک محتوای دیجیتالی (r=%244)، به دست آمد هم چنین، بر اساس نتایج تحلیل رگرسیونی، مولفه های درک تجربیات دیجیتال، یافتن اطلاعات، کاربرد اطلاعات، ابزارها و تعامل آنلاین، مدیریت و ارتباطات اطلاعات، به ترتیب با ضرایب بتای 338%، 157%، 189%، 163%، توان پیش بینی عملکرد شغلی معلمان را دارند. خرده مقیاس های درک تجربیات درجیتال، یافتن اطلاعات، کاربرد اطلاعات، ابزارها و تعامل آنلاین، مدیریت و ارتباطا اطلاعات، به ترتیب قادرند 33/8، 15/7، 18/9، 16/3 درصد از تغییرات متغیر افزایش عملکرد شغلی معلمان را پیش بینی کنند. از بین مولفه های تحقیق، بعد درک تجربیات دیجیتال، بیش ترین و بعد یافتن اطلاعات، کمترین قدرت پیش بینی حضور اجتماعی زنان را دارند. هم چنین، بعد همکاری و اشتراک محتوای دیجیتالی، رابطه معناداری با عملکرد شغلی معلمان نداشت. با توجه به یافته های تحقیق، نتیجه گیری می شود که برای افزایش عملکرد معلمان، افزایش سواد دیجیتالی و الکترونیک معلمان، ضروری است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.