پیش‌بینی اعتیاد به اینترنت و اضطراب اجتماعی براساس سبک‌های فرزندپروری در نوجوانان شهر سبزوار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیش‌بینی اعتیاد به اینترنت و اضطراب اجتماعی براساس سبک‌های فرزندپروری در نوجوانان شهر سبزوار دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیش‌بینی اعتیاد به اینترنت و اضطراب اجتماعی براساس سبک‌های فرزندپروری در نوجوانان شهر سبزوار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیش‌بینی اعتیاد به اینترنت و اضطراب اجتماعی براساس سبک‌های فرزندپروری در نوجوانان شهر سبزوار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیش‌بینی اعتیاد به اینترنت و اضطراب اجتماعی براساس سبک‌های فرزندپروری در نوجوانان شهر سبزوار :

تعداد صفحات : ۹

سابقه و هدف: سبک‌های فرزندپروری یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در شکل‌گیری رفتار و شخصیت نوجوانان است. از این رو هدف از پژوهش حاضر، پیش‌بینی اعتیاد به اینترنت و اضطراب اجتماعی براساس سبک‌های فرزندپروری بود.
مواد و روش‌‌ها: این پژوهش، یک مطالعه توصیفی و از نوع همبستگی بود که در سال ۱۳۹۵ انجام شد. بدین منظور، تعداد ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس متوسطه شهرستان سبزوار به ‌روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل: پرسشنامه‌ اعتیاد به اینترنت Jung (IAT: Implicit-Association Test)، مقیاس اضطراب اجتماعی (Social Aپیش‌بینی اعتیاد به اینترنت و اضطراب اجتماعی براساس سبک‌های فرزندپروری در نوجوانان شهر سبزوارiety Scale for Adolescents SAS-A:) و پرسشنامه سبک‌های فرزندپروری Baumrind (Questionnaire Parenting Style BPSQ: Baumrind) بود. داده‌ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه در نرم‌افزار ۲۲ SPSS تحلیل گردید.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که همبستگی مثبت و معنی‌داری بین سبک‌های فرزندپروری استبدادی و آزادگذار با اعتیاد به اینترنت (۱۰۲/0r=، ۲۱۰/0r=) و اضطراب اجتماعی (۵۷۶/۰=، ۵۱۷/0r=r) وجود دارد. همچنین همبستگی منفی و معنی‌داری بین سبک مقتدرانه با اعتیاد به اینترنت (۰.۲۹۱-=r) و اضطراب اجتماعی (۰.۲۶۳-=r) مشاهده شد. علاوه بر آن، نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که سبک‌های فرزندپروری پیش‌بینی‌کننده‌ی معنی‌دار اعتیاد به اینترنت و اضطراب اجتماعی بوده و به‌ترتیب ۳۹ و ۳۵ درصد از واریانس آن‌ها را تبیین می‌نمود.

نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به‌دست آمده، می‌توان با استفاده از روش‌های تربیتی مناسب و ایجاد برنامه‌ریزی‌های کاربردی، اعتیاد به اینترنت را پیش‌بینی کرد و ارتباط مثبت با دیگران را در افراد ارتقاء داد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.