تاثیر پخش پیام‌های سلامت بر آگاهی، میزان رضایتمندی و اضطراب همراهان بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان مرکز قلب تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر پخش پیام‌های سلامت بر آگاهی، میزان رضایتمندی و اضطراب همراهان بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان مرکز قلب تهران دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر پخش پیام‌های سلامت بر آگاهی، میزان رضایتمندی و اضطراب همراهان بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان مرکز قلب تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر پخش پیام‌های سلامت بر آگاهی، میزان رضایتمندی و اضطراب همراهان بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان مرکز قلب تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر پخش پیام‌های سلامت بر آگاهی، میزان رضایتمندی و اضطراب همراهان بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان مرکز قلب تهران :

تعداد صفحات : ۹

سابقه و هدف: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دست‌اندرکاران نظام سلامت است. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر پخش پیام‌های سلامت بر میزان آگاهی، رضایتمندی و اضطراب مراجعه‌کنندگان در سالن انتظار بیمارستان مرکز قلب تهران انجام شد.
مواد و روش‌‌ها: در این مطالعه نیمه‌تجربی در سال ۱۳۹۶، تعداد ۱۹۶ نفر از همراهان بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان مرکز قلب تهران به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. مداخله، پخش فیلم پیام‌های سلامت ۱۷دقیقه‌ای در رابطه با بیماری‌های قلبی- عروقی بود که در مقطع زمانی خاص در سالن انتظار بیمارستان نمایش داده شد. داده‌ها با پرسش‌نامه اضطراب موقعیتی اشپیل‌برگر قبل و بعد از مداخله و پرسش‌نامه محقق‌ساخته سنجش رضایتمندی و آگاهی بعد از پخش پیام سلامت جمع‌آوری شد. داده‌ها در نرم‌افزار SPSS 22 و با استفاده از آزمون‏های آماری T زوجی و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شدند.
یافته‌ها: بین آگاهی (۰.۴۸۰=r) و رضایتمندی (۰.۳۷۵=r) افراد از پیام‌های سلامت با کیفیت محتوای پیام‌های سلامت همبستگی مثبت و معنی‌دار وجود داشت (۰.۰۰۱=p). بین میانگین نمرات اضطراب شرکت‌کنندگان در قبل و بعد از مداخله اختلاف آماری معنی‌داری مشاهده شد که حاکی از تاثیر مداخله در کاهش سطح اضطراب آنها بود (۰.۰۰۱>P). 
نتیجه‌گیری: استفاده از استراتژی آموزشی همراهان بیمار در سالن انتظار با استفاده از فیلم/تلویزیون مداربسته در مراکز درمانی در ارایه دانش سلامت موثر است و سبب جلب توجه و رضایتمندی و کاهش اضطراب آنها می‌شود و می‌تواند برای حمایت و مشارکت‌دادن آنها در درمان و مراقبت بیماران و حتی به موضوع پیشگیری کمک شایان توجهی کند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.