اثربخشی برنامه بازسازی مهارتهای ادراکی بر بهبود بدخط نویسی در دانشآموزان ابتدائی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
اثربخشی برنامه بازسازی مهارتهای ادراکی بر بهبود بدخط نویسی در دانشآموزان ابتدائی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اثربخشی برنامه بازسازی مهارتهای ادراکی بر بهبود بدخط نویسی در دانشآموزان ابتدائی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی برنامه بازسازی مهارتهای ادراکی بر بهبود بدخط نویسی در دانشآموزان ابتدائی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن اثربخشی برنامه بازسازی مهارتهای ادراکی بر بهبود بدخط نویسی در دانشآموزان ابتدائی :
تعداد صفحات : ۱۶
مقدمه: مشکلات بدخط نویسی یکی از مهمترین مشکلات حوزه اختلالهای یادگیری محسوب میشود. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر برنامه بازسازی مهارتهای ادراکی بر بهبود بدخط نویسی دانشآموزان ابتدائی بود.
روش کار: طرح پژوهش حاضر، نیمه آزمایشی، با طرح پیش آزمون_پس آزمون، پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانشآموزان مقطع ابتدائی شهر مشهد در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ بود. روش نمونهگیری به صورت هدفمند بود، به این صورت که ابتدا دانشآموزان ابتدائی در پایه سوم ابتدایی شهر مشهد به وسیله سیاهه محقق ساخته مشکلات دستخط (کشاورزی، ۱۳۹۴) از نظر مشکلات دستخط بررسی شدند. پس از شناسایی دانشآموزان با مشکلات بدخط نویسی ۲۰ نفر با داشتن معیارهای ورود به این مطالعه انتخاب و سپس به روش گمارش تصادفی در دو گروه کنترل (۱۰ نفر) و آزمایش (۱۰ نفر) قرار گرفتند. ابتدا آزمودنیهای گروه آزمایش در ۱۶ جلسه (۴۵ دقیقهای) تحت برنامه آموزش بازسازی مهارتهای ادراکی قرار گرفتند، در پایان هر دو گروه مجددأ مورد ارزیابی قرار گرفتند.
یافتهها:نتایج به دست آمده نشان داد برنامه بازسازی مهارتهای ادراکی بر کاهش مشکلات خط دانشآموزان ابتدائی تأثیر دارد (۰۲۵/0P<).
نتیجهگیری: براساس یافتههای پژوهش حاضر، علاوه بر ابعاد جسمی و آموزشی مؤثر بر کاهش مشکلات خط، باید به عوامل دیگری از جمله ویژگیهای شخصیتی دانشآموز نیز توجه نمود. طبق مشاهداتی که در هنگام آموزش و ارزیابی انجام شد، بُعد ادراکی فرد در آموزش نقش بسزایی دارد، بنابراین میتوان برنامه بازسازی مهارتهای ادراکی را برای بهبود بدخط نویسی در دانشآموزان ابتدائی به کار برد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.