اثربخشی برنامه بازسازی مهارت‌های ادراکی بر بهبود بدخط نویسی در دانش‌آموزان ابتدائی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی برنامه بازسازی مهارت‌های ادراکی بر بهبود بدخط نویسی در دانش‌آموزان ابتدائی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی برنامه بازسازی مهارت‌های ادراکی بر بهبود بدخط نویسی در دانش‌آموزان ابتدائی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی برنامه بازسازی مهارت‌های ادراکی بر بهبود بدخط نویسی در دانش‌آموزان ابتدائی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی برنامه بازسازی مهارت‌های ادراکی بر بهبود بدخط نویسی در دانش‌آموزان ابتدائی :

تعداد صفحات : ۱۶

مقدمه: مشکلات بدخط نویسی یکی از مهم‌­ترین مشکلات حوزه اختلال­‌های یادگیری محسوب می­شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر برنامه بازسازی مهارت­‌های ادراکی بر بهبود بدخط نویسی دانش­آموزان ابتدائی بود.
روش کار: طرح پژوهش حاضر، نیمه آزمایشی، با طرح پیش آزمون_پس آزمون، پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانش­آموزان مقطع ابتدائی شهر مشهد در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ بود. روش نمونه­‌گیری به صورت هدفمند بود، به این صورت که ابتدا دانش­آموزان ابتدائی در پایه سوم ابتدایی شهر مشهد به وسیله سیاهه محقق­ ساخته مشکلات دست­‌خط (کشاورزی، ۱۳۹۴) از نظر مشکلات دست­‌خط بررسی شدند. پس از شناسایی دانش­آموزان با مشکلات بدخط نویسی ۲۰ نفر با داشتن معیارهای ورود به این مطالعه انتخاب و سپس به روش گمارش تصادفی در دو گروه کنترل (۱۰ نفر) و آزمایش (۱۰ نفر) قرار گرفتند. ابتدا آزمودنی­‌های گروه آزمایش در ۱۶ جلسه (۴۵ دقیقه­‌ای) تحت برنامه آموزش بازسازی مهارت­‌های ادراکی قرار گرفتند، در پایان هر دو گروه مجددأ مورد ارزیابی قرار گرفتند.
یافته‌­ها:نتایج به دست آمده نشان داد برنامه بازسازی مهارت­های ادراکی بر کاهش مشکلات خط دانش­آموزان ابتدائی تأثیر دارد (۰۲۵/0P<). نتیجه‌­گیری: براساس یافته­‌های پژوهش حاضر، علاوه بر ابعاد جسمی و آموزشی مؤثر بر کاهش مشکلات خط، باید به عوامل دیگری از جمله ویژگی­‌های شخصیتی دانش­آموز نیز توجه نمود. طبق مشاهداتی که در هنگام آموزش و ارزیابی انجام شد، بُعد ادراکی فرد در آموزش نقش بسزایی دارد، بنابراین می­­­­­­توان برنامه بازسازی مهارت­‌های ادراکی را برای بهبود بدخط نویسی در دانش­آموزان ابتدائی به کار برد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.