بررسی تاثیر مشاهده بر توانایی چرخش ذهنی کودکان و سایر شاخص های مهارت حرکتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر مشاهده بر توانایی چرخش ذهنی کودکان و سایر شاخص های مهارت حرکتی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر مشاهده بر توانایی چرخش ذهنی کودکان و سایر شاخص های مهارت حرکتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر مشاهده بر توانایی چرخش ذهنی کودکان و سایر شاخص های مهارت حرکتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر مشاهده بر توانایی چرخش ذهنی کودکان و سایر شاخص های مهارت حرکتی :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۲۱

توانایی های شناختی فرآیندهای عصبی درگیر در اکتساب، پردازش و نگهداری اطلاعات محسوب می شوند. محققان معتقدند که آموزش و تمرین مهارت های حرکتی بخش مهمی از چرخه ی رشد شناختی کودکان و نوجوانان است. هدف از تحقیق حاضر بررسی این موضوع است که تمرینی مشاهده ای تا چه اندازه در بهبود توانایی چرخش ذهنی کودکان موثر هستند . نمونه های تحقیق شامل۶۴ دانش آموز دختر دبستانی بودندکه به صورت تصادفی در ۲ گروه تمرین مشاهدهای و گروه کنترل تقسیم بندی شدند.تمام آزمودنی ها در یک فرآیند سه مرحله ای شرکت کردند. ابتدا از هر ۴ گروه آزمون چرخش ذهنی آنلاین مختص کودکان و هم چنین آزمون محقق ساخته مهارت های حرکتی به عمل آمد. در ادامه مرحله ی اکتساب اجرا شد که شامل ۱۴ جلسه تمرین ۴۵ دقیقه ای درطی ۷ هفته بود.در این مرحله هرکدام ازآزمودنی های گروه مشاهده به اجرای یک نفر از گروه تمرین فیزیکی پرداختند) مشاهده بطورزنده. گروه کنترل دراین مرحله هیچ گونه تمرینی (نه مشاهده ونه تمرین بدنی) نداشتند. دو ساعت پس از خاتمه مرحله اکتساب، از هر چهار گروه پس آزمون گرفته شد. به منظوربررسی تاثیرمتغیرمستقل (نوع تمرین) برمتغیرهای وابسته پژوهش (چرخش ذهنی .مهارت های پایه ژیمناستیک)،درگروه ها قبل وبعدازدوره تمرینی،ازآزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر Repeated Measures ANOVA و برای مقایسه عملکردگروه ها درپس آزمون ها ازتحلیل کوواریانس ANCOVA استفاده شده است پیش آزمون به عنوان کووریت درنظرگرفته شد نتایج نشان داد که اثرات اصلی گروه و مرحله و همچنین اثر تعاملی گروه و مرحله به لحاظ آماری معنادار می باشد.دربررسی های بیشترمشخص شد که عملکرد گروه مشاهده هم درچرخش ذهنی وهم درمهارت های ژیمناستیک در پس آزمون بهتر از پیش آزمون بود. بنابراین می توان گفت تجربه حسی و حرکتی ناشی از تمرین جسمانی، بر حل مسأله چرخش ذهنی و آگاهی بدنی افراد تاثیر گذار است و هنگامی که تمرین فیزیکی با تمرین مشاهده ای ترکیب می شود به لحاظ بعد شناختی پررنگ مشاهده و نواحی عصبی مشترک درگیر در مشاهده و خرخش ذهنی منجر به تاثیرگذاری بیشتر در افراد می شود

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.