مقایسه اثر بخشی آموزش مهارت اجتماعی و مدیریت خشم بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر کم توان ذهنی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه اثر بخشی آموزش مهارت اجتماعی و مدیریت خشم بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر کم توان ذهنی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه اثر بخشی آموزش مهارت اجتماعی و مدیریت خشم بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر کم توان ذهنی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه اثر بخشی آموزش مهارت اجتماعی و مدیریت خشم بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر کم توان ذهنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه اثر بخشی آموزش مهارت اجتماعی و مدیریت خشم بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر کم توان ذهنی :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۲۱

زمینه مسأله: پرخاشگری بعنوان یک مشکل رفتاری، در کودکان و نوجوانان کم توان ذهنی مسآله سازتر است. هدف: هدف این پژوهش بررسی و مقایسه اثر بخشی آموزش مهارت اجتماعی و مدیریت خشم بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر کم توان ذهنی بود. روش: پژوهش نیمه تجربی و طرح پژوهش پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دختر آموزش پذیر ۱۰-۱۵ ساله مشغول به تحصیل در مدارس استثنایی شهر ارومیه، بودند، را دربر می گرفت. ۳۰ نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و بطور تصادفی در گروه های آزمایش و گواه گمارده شدند. ابتدا بر روی هر سه گروه پیش آزمون های مقیاس درجه بندی کانرز ۱۹۹۸ و مقیاس پرخاشگری آشکار اصلاح شده یودوفسکی و همکاران، ۱۹۸۶ ) اجرا گردید، سپس مداخله شاملمدیریت خشم و آموزش مهارت های اجتماعی (هر یک ۱۲ جلسه، ۹۰ دقیقه ای) به گروه های آزمایش ارائه شد. پس از اتمام برنامه آموزش، پس آزمون روی هر سه گروه اجرا شد. سپس داده ها با استفاده از آزمون t روش تحلیل کوواریانس تحلیل شدند. نتایج: یافته ها نشان دادند که هر دو روش آموزش مهارت های اجتماعی و مدیریت خشم بر کاهش میزان پرخاشگری کل در بین دانش آموزان دخترکم توان ذهنی، تأثیر معنی داری داشته است و آموزش مهارت های اجتماعی در مقایسه با روش مدیریت خشم در کاهش پرخاشگری مؤثرتر بوده است.بحث و نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت که برنامه های آموزشی با محوریت آموزش مهارت های اجتماعی مطلوب می تواند بعنوان بخشی از برنامه های توانبخشی و اصلاح رفتار این گروه مورد توجه قرار گیرد

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.