بازشناسی و ارزیابی مؤلفه های هویت کالبدی – فضایی شهری با استفاده از تکنیک SWOT (نمونه مورد مطالعه: شهر اهواز)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بازشناسی و ارزیابی مؤلفه های هویت کالبدی – فضایی شهری با استفاده از تکنیک SWOT (نمونه مورد مطالعه: شهر اهواز) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بازشناسی و ارزیابی مؤلفه های هویت کالبدی – فضایی شهری با استفاده از تکنیک SWOT (نمونه مورد مطالعه: شهر اهواز)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بازشناسی و ارزیابی مؤلفه های هویت کالبدی – فضایی شهری با استفاده از تکنیک SWOT (نمونه مورد مطالعه: شهر اهواز)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بازشناسی و ارزیابی مؤلفه های هویت کالبدی – فضایی شهری با استفاده از تکنیک SWOT (نمونه مورد مطالعه: شهر اهواز) :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۲۴

امروزه محیط های شهری، بر اساس الگوهای ساختگی، اغلب وارداتی و بدون توجه به ویژگی های هویتی خود شکل می گیرند.ساختارهای شهرهای کنونی همچون گذشته از توانایی لازم در برقراری تعامل بین انسان و فضاهای شهری برخوردار نمی-باشند؛ نمایانگرها و هنجارهای برگرفته از صفات هویتی شهرها، غالبا ناشناخته هستند؛که این ناشناختگی تاثیر گذاری منفیبر تصمیم گیری و تصمیم سازی امور شهرها را در پی داشته است. هدف این پژوهش شناسایی و ارزیابی مؤلفه های هویّتکالبدی – فضایی شهراهواز است؛ تا پس از شناخت و اطلاع از چگونگی آن بتوان، از طریق ایجاد زمینه برای برنامه ریزی وطراحی محیط مطلوب به ارتقاء کیفیت زیست شهری کمک نمود. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نوع داده-ها روش ترکیبی (کمی و کیفی) بوده، که با رویکرد اکتشافی به شیوه توصیف و تحلیل از طریق بررسی و تحلیل اسناد ومتون برگزیده مرتبط با موضوع و استفاده از شیو پیمایشی با بهرهگیری از ابزار مصاحبه، و جهت تحلیل داده ها از تکنیکswot استفاده شده است. یافته های پژوهش بیانگر این است که شهر اهواز علیرغم وجود مؤلفه های هویتی قوی در ابعاد سه گانه، طبیعی، مصنوع و انسانی، تاکنون هویت و ویژگی های هویتی آن خصوصاً، آن ویژگیهایی که در هویت رقابتی جایمی گیرند ناشناخته بوده است؛ همین علت موجب شده تا، برنامه ها و طرح ها در حوزه های، شهرسازی و معماری، غالباً بدونتوجه به ویژگی های هویتی شهر تدوین و اجرا شوند. نتایج حاصل از مصاحبه و تحلیل نمایانگرهای هویتی مرتبط با کیفیت-های زمینه ای، کارکردی، ریخت شناسی، فضا و بصری (منظر) به کمک تکنیک swot نشان داد؛ جهت بهره مندی از ویژگی- های هویتی شهر و ارتقاء کیفیت های محیطی لازم است؛ در تدوین و اجرای برنامه ها و طرح های آینده، از استراتژی هایبهینه به ترتیب، تهاجمی، رقابتی، محافظه کارانه و رقابتی استفاده نمود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.