آسیبشناسی سرفصل مصوب گرایش ادبیات روایی در مقطع کارشناسی ارشد در پرتو مطالعات برنامهریزی آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
آسیبشناسی سرفصل مصوب گرایش ادبیات روایی در مقطع کارشناسی ارشد در پرتو مطالعات برنامهریزی آموزشی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد آسیبشناسی سرفصل مصوب گرایش ادبیات روایی در مقطع کارشناسی ارشد در پرتو مطالعات برنامهریزی آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آسیبشناسی سرفصل مصوب گرایش ادبیات روایی در مقطع کارشناسی ارشد در پرتو مطالعات برنامهریزی آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن آسیبشناسی سرفصل مصوب گرایش ادبیات روایی در مقطع کارشناسی ارشد در پرتو مطالعات برنامهریزی آموزشی :
تعداد صفحات : ۲۵
این جستار، برخی از آسیبهای برنامه درسی مصوب وزارت علوم برای گرایش ادبیات روایی در مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی را معرفی، توصیف، تحلیل و ارزیابی نقادانه میکند. گسترش رشتهها و به تبع آن گرایشهای مختلف در مقاطع تحصیلات تکمیلی از جمله ضروریات پیشرفت و توسع علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، و اجتماعی جوامع محسوب میشود و از این رو توجه به تعیین برنامههای درسی (curriculum) برای گرایشهایی که بنا به اقتضای شرایط جامعه آموزشی و علمی ضرورت پیدا میکنند، امری بس حیاتی است، چه موفقیت و عدم موفقیت یک رشته و گرایشهای آن به تعیین و ترسیم دقیق برنام درسی برای آن رشته و گرایشها بستگی تام دارد. به تازگی، دستاندرکاران برنام آموزشی رشت زبان و ادبیات فارسی، تلاش کردهاند که گرایشی را با عنوان ادبیات روایی (narrative literature) برای مقطع کارشناسی ارشد تعیین، تعریف، توصیف و تشریح کنند. لیکن، نگاهی اجمالی و البتّه دقیق به این برنام درسی نشان میدهد که این برنامه بسیار آسیبپذیر و ناستوار است به گونهای که به نظر نمیآید بتواند در صورت اجرایی شدن در مراکز عالی، به اهداف خود نایل آید، چون چندان نیازمحور نیست و اهداف، مطالب، روشها و ارزیابی در آن رعایت نشده است. از این رو، ضمن قدردانی از تلاشهایی که دستکم برای معرّفی این گرایش تازه و البتّه حیاتی به عمل آمده، توجّه به برخی آسیبها و تلاش برای کاستن از این ضعفها ضرورت پیدا میکند. این آسیبها را میتوان در دو دست کلّی جای داد. یک دسته از آسیبها به مسئله محور نبودن خود برنامهریزی، مشخّص نبودن اهداف، محتویات، روشها و ارزیابی برنام درسی این گرایش مربوط میشود و دست دوم به کلّی بودن و مرتبط نبودن سرفصلها و شرح و توصیف واحدهای مرتبط و روزآمد نبودن منابع و بیارتباط بودن واحدهای مصوب با گرایش ادبیات روایی مربوط میشود. این جستار تلاش میکند که این دو دسته آسیب را در پرتو اصول نظری و عملی مطالعات برنام درسی به اجمال معرفی و راهکارهایی برای برون رفت از این آسیبها پیشنهاد کند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.