جایگاه عنصر آب در آفرینش نخستین و اشکال آن بر زمین در نظام فکری علامه مجلسی (مطالعه موردی کتاب السماء و العالمِ بحار الأنوار)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جایگاه عنصر آب در آفرینش نخستین و اشکال آن بر زمین در نظام فکری علامه مجلسی (مطالعه موردی کتاب السماء و العالمِ بحار الأنوار) دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جایگاه عنصر آب در آفرینش نخستین و اشکال آن بر زمین در نظام فکری علامه مجلسی (مطالعه موردی کتاب السماء و العالمِ بحار الأنوار)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جایگاه عنصر آب در آفرینش نخستین و اشکال آن بر زمین در نظام فکری علامه مجلسی (مطالعه موردی کتاب السماء و العالمِ بحار الأنوار)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جایگاه عنصر آب در آفرینش نخستین و اشکال آن بر زمین در نظام فکری علامه مجلسی (مطالعه موردی کتاب السماء و العالمِ بحار الأنوار) :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۲۱

در تمدن اسلامی، فقط حکماء، فیلسوفان و دانشمندان علوم طبیعی نبودند که رساله هایی در مورد نحوه آفرینش و ویژگی-های عناصر و اجرام طبیعی همچون آب نگاشتند. مجموعه ای قابل توجه از روایات مربوط به این حوزه در کتب حدیثی نیز، وجوددارد. یکی از این آثار، کتاب السماء و العالم است که جلد چهاردهم (جلدهای ۶۳-۵۴ چاپ جدید) اثر مهم بحارالأنوار می باشد. علامه مجلسی تفاسیر، روایات و اخبار فراوانی در خصوص عناصر طبیعی به ویژه عنصر آب در این مجلد گردآورد و نظرات خویشرا هم نسبت به موقعیت این عنصر مطرح کرد. در این پژوهشِ توصیفی، قصد برآن بود که دیدگاه علامه مجلسی به عنصر آب رادر دو محور جایگاه این عنصر در آغاز آفرینش و نیز، ویژگی های اشکال مختلف آب بر روی کره زمین را در کتاب السماء و العالمِبحارالأنوار مورد شناخت قرار دهد. نتیجه این تحقیق آن بود که علامه مجلسی از میان گزینه های بسیاری که بر مبنای روایات درمورد نخستین مخلوق در عالم طبیعی در اختیار داشت، عنصر آب را انتخاب کرد. با وجودی که علامه در فرآیند خلقت اهمیتبسیار بیشتری برای علتهای فرامادی همچون فرشتگان قائل بود اما به علل و خصوصیات مادی هم توجه داشت. در نظرگاه اوعلل فرامادی و مادی در ایجاد، تحول و اشکال عنصر آب از ابتدای خلقت و همیشه در کنار هم حضور داشته اند. عنصر آب بهسبب تأثیرگذاری این علل، مایه آفرینش آسمان و زمین شد و همچنین، اشکال مختلفی چون چشمه، رود و دریا بر روی کرهزمین به خود گرفت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.