مدلسازی تاثیر شکاف و ارزیابی اثر هندسه پایه پل در آبشستگی پایه پل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مدلسازی تاثیر شکاف و ارزیابی اثر هندسه پایه پل در آبشستگی پایه پل دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مدلسازی تاثیر شکاف و ارزیابی اثر هندسه پایه پل در آبشستگی پایه پل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مدلسازی تاثیر شکاف و ارزیابی اثر هندسه پایه پل در آبشستگی پایه پل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مدلسازی تاثیر شکاف و ارزیابی اثر هندسه پایه پل در آبشستگی پایه پل :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۱۶

پل ها یکی از سازه های تاثیرگذار در هیدرولیک و مورفولوژی رودخانه ها می باشند. وجود پایه ها و تکیه گاه ها در عرضرودخانه باعث کاهش مقطع عبوری جریان، برخورد جریان به پایه و انحراف خطوط جریان اطراف پایه به کف بستر وتشکیل گرداب های نعل اسبی، چرخشی و برخاسته می شود که یکی از عوامل موثر در پدیده آبشستگی موضعی پایه پلها می باشد. سالانه بسیاری از پل ها در اثر پدیده آبشستگی و لغزش پایه ها در مواقع سیلابی که شریان های ارتباطی بهمناطق سیل زده هستند تخریب می شوند و دسترسی و امداد رسانی به مناطق سیل زده با مشکلات مواجه می شود کهبیانگر اهمیت بررسی این پدیده می باشد. در این مقاله به بررسی تاثیر شکاف در پایه پل هایی با سطوح مختلف هندسیدر کنترل آبشستگی پایه پل و شبیه سازی آن در نرم افزار flow3D پرداخته شده است. بر اساس نتایج تغییرات عمقآبشستگی پیرامون پایه های پل در مدل های مختلف مشاهده شده است که ماکزیمم عمق آبشستگی برای مدل پایه پلبا مقطع مستطیلی و دارای شکاف روی داده است. مقدار نهایی عمق آبشستگی در این حالت برابر با ۲۵ سانتی متر بودهاست. همچنین کمترین مقدار عمق آبشستگی به میزان ۱۷ سانتی متر و برای مقطع دایره ای بدون شکاف مشاهده شدهاست. توصیه می شود که در ساخت پایه پل در رودخانه های دارای بستر متحرک از پل با پایه های دایروی و بدون ایجادشکاف استفاده شود. همچنین، مشاهده شده است که ماکزیمم سرعت جریان برای مدل پایه پل با مقطع دایره و دارایشکاف روی داده است. مقدار نهایی سرعت جریان در این حالت برابر با ۱.۱ متر بر ثانیه بوده است. همچنین کمترینمقدار سرعت جریان به میزان ۰.۶۱ متر بر ثانیه و برای مقطع مستطیل قائم بدون شکاف مشاهده شده است. لذا ایجاد شکاف در پایه پل های دایروی، مثلثی و مستطیلی قائم منجر به تغییر الگوی جریان شده و سرعت جریان در مجاورتپایه پل را بالا می برد که مورد نظر نمی باشد. بعلاوه، مشاهده شده است که افزودن شکاف به مقطع پایه پل در مقاطعدایروی، مثلثی و مستطیلی قائم دارای تاثیر معکوس بوده و منجر به افزایش عمق آبشستگی شده است. میزان رشد برایاین مقاطع به ترتیب برابر با ۲۳%، ۵% و ۲۵ % بوده است. با این حال افزودن شکاف در پایه پل با مقطع مربع شکل و نیزمستطیل افقی منجر به بهبود عملکرد و کاهش در عمق نهایی آبشستگی شده است. کاهش در مقدار نهایی عمقآبشستگی در این دو حالت برابر با ۹% بوده است. پیشنهاد می شود که از ایجاد شکاف در پایه پل، جهت کاهشآبشستگی پیرامون پایه پل، در پایه پل با مقطع مربع و مسطیلی افقی استفاده شود. بهره گیری از شکاف در پایه پل بامقطع دایره ای، مثلثی و مستطیلی قائم منجر به افزایش آبشستگی شده و عملکرد مثبتی ندارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.