بررسی جایگاه فلسفهی پدیدارشناسی در معماری و نمود آن بر طراحی موزه معاصر در ایران (مطالعه موردی: طراحی موزه معاصر در تبریز)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی جایگاه فلسفهی پدیدارشناسی در معماری و نمود آن بر طراحی موزه معاصر در ایران (مطالعه موردی: طراحی موزه معاصر در تبریز) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی جایگاه فلسفهی پدیدارشناسی در معماری و نمود آن بر طراحی موزه معاصر در ایران (مطالعه موردی: طراحی موزه معاصر در تبریز)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی جایگاه فلسفهی پدیدارشناسی در معماری و نمود آن بر طراحی موزه معاصر در ایران (مطالعه موردی: طراحی موزه معاصر در تبریز)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی جایگاه فلسفهی پدیدارشناسی در معماری و نمود آن بر طراحی موزه معاصر در ایران (مطالعه موردی: طراحی موزه معاصر در تبریز) :

تعداد صفحات : ۱۸

معماری با حوزه های مختلفی در تعامل است، از آن ها تاثیر میگیرد و بر آن ها تاثیر میگذارد. پدیدار شناسی اساسا بحثی فلسفی است که در پی آشکارگی و هویدایی بی واسطه ی پدیدارها بر آگاهی ما است و از فیلسوفان بزرگی چون هوسرل, هایدگر, مرلوپنتی و باشالر شرح و بحث یافته است, اما دامنه ی نفوذ و تاثیر آن هرگز بر فلسفه محدود نگردیده است, بلکه عرصه های مختلف دانش و هنر از دین و جامعه شناسی گرفته تا نقد هنری را در برگرفته است. در این میان معماری و شهرسازی جایگاه ویژه ای دارد. همزمان با تفکر فرانو گرایی که در آن نظریه پردازان معماری و معماران در پی بازخوانی انتقادی معماران مدرن بوده اند, پدیدار شناسی فلسفی توانست نقطه عزیمت مطمئنی را برای آنان فراهم آورد و افقی نو به روی درک و دریافت معماری و محیط بگشاید. این مقاله در پی آن است که با مطالعه ی متون اصلی پدیدارشناسان فلسفی و معماری, وضعیت پدیدار شناسی معماری و محیط را مورد توجه قرار دهد. در این راستا ابتدا پدیدارشناسی فلسفی که نقطه ی عظیمت پدیدار شناسان معماری بوده مورد بررسی قرار گرفته و با اشاره به تفاوت قرایت های پدیدارشناسان نشان داده می شود که چگونه هر یک برحسب اهداف و دغدغه های خاص خود تلقی متمایزی از قابلیت ها و اهداف پدیدارشناسی دارندهمچنین به بررسی رابطهی معماری با نظریه، تاریخ، ادبیات، فلسفه و جایگاه پدیدار شناسی در معماری پرداختیم و جایگاه اندیشه های پدیدار شناختی را به عنوان روش پژوهش کیفی در مطالعات معماری، تجربهی زیباشناختی و معنا در معماری و همینطور مبانی اندیشه ای معماری معاصر موزه ها بررسی کرده و در نهایت به بررسی تئوری طراحی موزه ی معاصر در تبریز پرداخته ایم.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.