بررسی تاثیر بازی های مبتنی بر واقعیت مجازی بر کارکرد شناختی پردازش فضایی و ارتباط آن با بیماری سایبری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر بازی های مبتنی بر واقعیت مجازی بر کارکرد شناختی پردازش فضایی و ارتباط آن با بیماری سایبری دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر بازی های مبتنی بر واقعیت مجازی بر کارکرد شناختی پردازش فضایی و ارتباط آن با بیماری سایبری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر بازی های مبتنی بر واقعیت مجازی بر کارکرد شناختی پردازش فضایی و ارتباط آن با بیماری سایبری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر بازی های مبتنی بر واقعیت مجازی بر کارکرد شناختی پردازش فضایی و ارتباط آن با بیماری سایبری :

تعداد صفحات : ۱۳

یکی از عوارض جانبی بازی های واقعیت مجازی، بیماری سایبری است که شامل نشانه هایی مانند حالت تهوع، سرگیجه، خستگی و عدم راحتی بعد از قرار گرفتن در معرض واقعیت مجازی است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثر واقعیت مجازی بر کارکرد شناختی توانایی پردازش فضایی و رابطهی آن با بیماری سایبری بود. طرح پژوهش حاضر کارآزمایی بالینی تصادفی بود و ۴۷ دانشجو به صورت در دسترس برای این منظور به کار گرفته شدند که ۲۵ نفر در گروه آزمایش و ۲۲ نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. از تکلیف های کرسی و مانیکین به منظور ارزیابی مولفه های توانایی پردازش فضایی و از پرسشنامه ی بیماری واقعیت مجازی برای سنجش نشانه ها و شدت بیماری سایبری استفاده شد. آزمون های پارامتری و ناپارامتری t همبسته برای تحلیل داده ها استفاده شد. عملکرد گروه آزمایش در تکلیف کرسی تغییر معناداری نداشت (p=0.302)، درحالیکه عملکرد آنان در تکلیف مانیکین بهبود یافت (p=0.030) . همچنین عملکرد گروه کنترل در تکلیف مانیکین بهبود معناداری داشت (p=0.001) و عملکرد آنان در تکلیف کرسی اگرچه بسیار نزدیک به سطح معناداری بود، اما بهبود معناداری نیافت (p=0.083). هیچ تفاوت معناداری بین دو گروه در هر دو تکلیف مشاهده نشد (کرسی: p=0.227 و مانیکین: p=0.061). درنهایت شرکت کنندگان گروه آزمایش به صورت معناداری (p<0.05) نمرات بالاتری نسبت به گروه کنترل در دو زیرمقیاس و نمره ی کل بیماری سایبری کسب کردند. اما این نمرات بالا در بیماری سایبری با عملکرد در تکالیف پردازش فضایی گروه آزمایش، همبستگی معناداری نداشت. نتایج این پژوهش در کل پیشنهاد می دهد که قرار گرفتن در معرض واقعیت مجازی تا حدودی موجب بروز علائم ناخوشایند بیماری سایبری می شود. اما این علائم احتمالا رابطهی معناداری در جهت کاهش عملکرد پردازش فضایی شرکت کنندگان پس از قرار گرفتن در معرض واقعیت مجازی ندارد. در هر حال برای استفاده های طولانی مدت از واقعیت مجازی باید با احتیاط عمل کرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.