تحلیل رقابت پذیری بنگاه های صادرکننده زعفران ایران در بازارهای جهانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحلیل رقابت پذیری بنگاه های صادرکننده زعفران ایران در بازارهای جهانی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحلیل رقابت پذیری بنگاه های صادرکننده زعفران ایران در بازارهای جهانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل رقابت پذیری بنگاه های صادرکننده زعفران ایران در بازارهای جهانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحلیل رقابت پذیری بنگاه های صادرکننده زعفران ایران در بازارهای جهانی :
سال انتشار : ۱۳۹۹
تعداد صفحات : ۲۱
تجارب چندساله اخیر ایران نشان میدهد که تکیه اقتصاد به درآمد حاصل از فروش نفت خام، بیثباتی درآمد صادراتی را بهدنبال دارد. بهمنظور کاهش وابستگی اقتصاد ایران به صادرات نفت خام، جهتگیری سیاستهای صادراتی باید به سود صدور کالاهای غیرنفتی از جمله صادرات محصولات کشاورزی تغییر یابد. زعفران یکی از اقلام مهم صادراتی ایران است که در سالهای اخیر علی رغم افزایش سطح زیرکشت و تولید ، میزان صادرات آن رشد چشمگیری نداشته است. نتایج پژوهشهای مختلف در ایران نشان میدهد یکی از دلایل مهم عدم موفقیت شرکت های ایرانی در بازار جهانی صادراتی گیاهان دارویی، کاهش قدرت رقابتپذیری در این بازارها در سالهای اخیر است. از این رو این مطالعه بر آن است تا به بررسی عاملهای موثر بر رقابت پذیری شرکتهای صادرکننده زعفران ایران در بازارهای جهانی بپردازد. اندازه گیری رقابت پذیری با استفاده از شاخص مزیت نسبی آشکار شده متقارن و تحلیل عوامل اثر گذار بر آن با استفاده از الگوی رقابتی الماس پورتر و مدل رگرسیونی پانل لاجیت کسری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. آمار و اطلاعات لازم از طریق جمع آوری پرسشنامه از ۳۵ شرکت صادرکننده زعفران برای سالهای ۱۳۹۵- ۱۳۹۰ به دست آمد. نتایج نشان داد عوامل ششگانه الگوی الماس پورتر شامل شرایط تقاضا، شرایط عوامل، صنایع پشتیبان، استراتژی بنگاه، دولت و اتفاقات و حوادث غیر قابل پیش بینی، بر وضعیت رقابتی شرکتهای مورد مطالعه اثرگذار میباشند. بر این اساس رعایت استاندادهای صادراتی به لحاظ کمی و کیفی، جلوگیری از نوسانات قیمتی زعفران، کاهش نوسانات نرخ ارز متناسب با سیاستهای دولت، کاهش نوسانات تولیدی به دلیل تغییرات اقلیمی با ارائه راهکارهای فنی و توجه کافی شرکتهابه استراتژیهای بازاریابی در کوتاهمدت و بلندمدت به عنوان پیشنهاد جهت بهبود وضعیت رقابتی شرکتهای مورد مطالعه مطرح می شود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.