تعیین عوامل موثر در کنترل پارامترهای شیمیایی رودخانه ‎های گاماسیاب و قره سو (مطالعه موردی: استان کرمانشاه)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین عوامل موثر در کنترل پارامترهای شیمیایی رودخانه ‎های گاماسیاب و قره سو (مطالعه موردی: استان کرمانشاه) دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین عوامل موثر در کنترل پارامترهای شیمیایی رودخانه ‎های گاماسیاب و قره سو (مطالعه موردی: استان کرمانشاه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین عوامل موثر در کنترل پارامترهای شیمیایی رودخانه ‎های گاماسیاب و قره سو (مطالعه موردی: استان کرمانشاه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین عوامل موثر در کنترل پارامترهای شیمیایی رودخانه ‎های گاماسیاب و قره سو (مطالعه موردی: استان کرمانشاه) :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۲۵

در این پژوهش به منظور بررسی کیفی آب رودخانه های گاماسیاب و قره سو واقع در استان کرمانشاه از اطلاعات یک دوره آماری ۵ ساله در طی سال های ۱۳۹۷-۱۳۹۳ استفاده شد. جهت ارزیابی هیدروشیمی آب، ابتدا تیپ و رخساره هیدروژئوشیمیایی آب رودخانه ها با استفاده از نمودارهای استیف و پایپر تعیین شد. سپس براساس نمودار گیبس و نسبت های یونی عوامل کنترل کننده پارامترهای شیمیایی آب دو رودخانه مشخص گردید. همچنین به منظور تعیین فرآیندهای تاثیرگذار بر هیدروشیمی آب دو رودخانه از تحلیل عاملی و خوشه ای استفاده شد. در نهایت برای پیش بینی امکان انحلال و رسوب برخی از کانی ها از شاخص های اشباع استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که، در هر دو رودخانه تیپ و رخساره غالب بی کربنات کلسیت می باشند. همچنین عامل اصلی در تغییر کیفیت شیمیایی آب در هر دو رودخانه گاماسیاب و قره سو واکنش آب-سنگ می باشد. این عامل را می توان با توجه به نتایج حاصل از تحلیل عاملی و خوشه ای به انحلال (۱) سازندهای کربناته و تبخیری و (۲)  سازندهای دولومیتی در حوضه آبخیز دو رودخانه نسبت داد. هرچند که انحلال سازندهای کربناته با توجه به فراوانی و گسترش آنها در دو حوضه تاثیر پررنگ تری در تغییر شیمی آب دارد. بطوریکه باعث افزایش چشمگیر برخی از پارامترهای شیمیایی نظیر کلسیم، منیزیم و بی کربنات در آب این دو رودخانه و همچنین اشباع بودن آب آنها نسبت به آراگونیت، کلسیت و دولومیت ‎شده است. با توجه به سهم کم عامل دوم در تغییر پارامترهای شیمیایی، آب هر دو رودخانه نسبت به کانی های تبخیری نظیر گچ، هالیت و انیدریت در همه ایستگاه ها تحت اشباع می باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.