اثربخشی هیپنوتراپی شناختی رفتاری بر عزت نفس و هیجان خواهی زنان مبتلا به افسردگی مراجعه کننده به مراکز مشاوره


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی هیپنوتراپی شناختی رفتاری بر عزت نفس و هیجان خواهی زنان مبتلا به افسردگی مراجعه کننده به مراکز مشاوره دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی هیپنوتراپی شناختی رفتاری بر عزت نفس و هیجان خواهی زنان مبتلا به افسردگی مراجعه کننده به مراکز مشاوره  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی هیپنوتراپی شناختی رفتاری بر عزت نفس و هیجان خواهی زنان مبتلا به افسردگی مراجعه کننده به مراکز مشاوره،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی هیپنوتراپی شناختی رفتاری بر عزت نفس و هیجان خواهی زنان مبتلا به افسردگی مراجعه کننده به مراکز مشاوره :

تعداد صفحات : ۱۸

مقدمه: افسردگی فرایندهای روان شناختی و هیجانی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی هیپنوتراپی شناختی و رفتاری بر عزت نفس و هیجان خواهی زنان مبتلا به افسردگی مراجعه کننده به مراکز مشاوره منطقه صورت پذیرفت. روش کار: جامعه آماری پژوهش حاضر تمام زنان مبتلا به اختلال افسردگی مراجعه کننده به مراکز مشاوره منطقه یک شهر تهران در بازه زمانی فروردین تا خردادماه ۱۳۹۸ بود. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. نمونه در پژوهش حاضر شامل ۳۰ زن مبتلا به اختلال افسردگی بود که به شیوه نمونه گیری دردسترس انتخاب و به صورت گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. گروه آزمایش مداخلات درمانی ۸ جلسه ای مربوط به هیپنوتراپی شناختی و رفتاری را در طی دو ماه به صورت هفته ای یک جلسه ۹۰ دقیقه ای دریافت نمودند. ابزارهای مورد استفاده شامل  پرسشنامه افسردگی (بک و همکاران، ۱۹۹۶)؛ پرسشنامه هیجان طلبی (زاکرمن، آیزنک و آیزنک، ۱۹۷۸) و  پرسشنامه عزت نفس (کوپراسمیت، ۱۹۶۷) بود. پس از جمع آوری پرسشنامه ها و استخراج داده های خام، تجزیه و تحلیل داده های حاصل از این پژوهش توسط نرم افزار (SPSS) ویرایش ۲۳  با استفاده از روش های آمار توصیفی و تحلیل کوواریانس صورت گرفت. نتایج: نتایج نشان داد که هیپنوتراپی شناختی و رفتاری بر عزت نفس و هیجان خواهی زنان مبتلا به افسردگی مراجعه کننده به مراکز مشاوره تاثیر معنادار دارد (۰۰۱/۰> p). بدین صورت که این درمان توانسته منجر به بهبود عزت نفس و کاهش هیجان خواهی زنان مبتلا به افسردگی شود. نتیجه گیری: یافته های پژوهش حاضر بیانگر آن بودند که درمان فراتشخیصی یکپارچه با بهره گیری از فنونی همانند القای تکنیک های آرامش بخش، ارائه تفکرات مثبت، گسترش آگاهی و تلقینات مثبت درمانی می تواند به عنوان یک درمان کارآمد جهت بهبود عزت نفس و کاهش هیجان خواهی زنان مبتلا به افسردگی مورد استفاده قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.