بررسی و ایجاد پوشش کامپوزیتی Ni-B-WC نانوکریستالی به روش الکترولس و تاثیر ذرات WC بر خواص سختی و سایش پوشش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و ایجاد پوشش کامپوزیتی Ni-B-WC نانوکریستالی به روش الکترولس و تاثیر ذرات WC بر خواص سختی و سایش پوشش دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و ایجاد پوشش کامپوزیتی Ni-B-WC نانوکریستالی به روش الکترولس و تاثیر ذرات WC بر خواص سختی و سایش پوشش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و ایجاد پوشش کامپوزیتی Ni-B-WC نانوکریستالی به روش الکترولس و تاثیر ذرات WC بر خواص سختی و سایش پوشش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی و ایجاد پوشش کامپوزیتی Ni-B-WC نانوکریستالی به روش الکترولس و تاثیر ذرات WC بر خواص سختی و سایش پوشش :

تعداد صفحات : ۱۴

در این تحقیق، پوشش کامپوزیتی نیکل بور کاربید تنگستن با استفاده از روش الکترولس ایجاد و تاثیر عملیات حرارتی بر ساختار، سختی و رفتار سایشی آن بررسی شده است. به این منظور، پوشش الکترولس نیکل بور کاربید تنگستن با ضخامت ۳۰ میکرون روی سطح نمونه هایی از جنس فولاد Ck45 اعمال شد. جهت ارزیابی خواص پوشش ایجاد شده، پوشش الکترولس نیکل بور با ضخامت یکسان ایجاد و با این پوشش مقایسه شد. سپس برخی از نمونه های پوشش داده شده تحت عملیات حرارتی به مدت یک ساعت در دمای ۴۰۰ درجه سانتیگراد قرار گرفتند. مشخصه یابی پوشش به کمک آنالیز پراش پرتو ایکس و میکروسکوپ الکترونی روبشی صورت پذیرفت. رفتار سایشی پوشش های حاصل توسط آزمون پین بر روی دیسک در دمای محیط و سختی آنها توسط دستگاه ریزسختی سنج ویکرز اندازه گیری شد. نتایج آژمون ها نشان داد که ذرات کاربید تنگستن توانسته اند به خوبی در زمینه Ni-B جای بگیرند و به صورت همگن در پوشش توزیع شوند. اضافه کردن ذرات کاربید تنگستن به پوشش الکترولس نیکل بور، باعث افزایش سختی و مقاومت به سایش پوشش گردید. همچنین عملیات حرارتی در دمای ۴۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱ ساعت باعث ایجاد ساختار نانوکریستالی شده و بنابریان سختی و مقاومت به سایش پوشش به دلیل تغییر ساختار از آمورف به کریستالی و ایجاد فاز سخت Ni3B افزایش می یابد. پوشش الکترولس کامپوزیتی Ni-B-WC عملیات حرارتی شده در دمای ۴۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱ ساعت بالاترین سختی و مقاومت به سایش را داشت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.