اعتباریابی و روایی سنجی پرسش نامه مزیت رقابتی در ورزش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اعتباریابی و روایی سنجی پرسش نامه مزیت رقابتی در ورزش دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اعتباریابی و روایی سنجی پرسش نامه مزیت رقابتی در ورزش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اعتباریابی و روایی سنجی پرسش نامه مزیت رقابتی در ورزش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اعتباریابی و روایی سنجی پرسش نامه مزیت رقابتی در ورزش :

تعداد صفحات : ۲۹

در آغاز قرن بیست ویکم، تغییرات سریع چنان محیط را دگرگون کرده اند که مدیران به منظور سازگاری با تحولات باید راه های نوینی را بیابند تا بتوانند در صحنه رقابت باقی بمانند. درواقع، سازمانی موفق خواهد بود که بتواند به مزیت رقابتی دست یابد. هدف از انجام پژوهش حاضر، اعتباریابی و روایی­سنجی ابزار پرسش­نامه مزیت رقابتی در ورزش بود. این پژوهش ازنوع مطالعات همبستگیبود. همه مشتریان مرد باشگاه­های ورزشی (آمادگی جسمانی و بدن­سازی) شهر زنجان جامعه آماری پژوهش را تشکیل دادند. باتوجهبهمعیارحداقلحجمنمونهلازمبرایگردآوری داده­هادرتحلیلعاملی، ۲۶۰ نفر از مشتریان به عنوان نمونه آماریتعیین شدند. پرسش­نامه به صورت تصادفی دربین نمونه ها توزیع شدند. برای گردآوری داده­ها از پرسش­نامه مزیت رقابتی (حسینی، ۲۰۱۱) با پنج مولفه مزیت متجانس، مزیت مشهود، مزیت پویا، مزیت مرکب و مزیت پایدار استفاده شد. روش امتیازگذاری به سوال ها برمبنای مقیاس پنج ارزشی لیکرت بود. روایی صوری و محتوایی پرسش­نامه با کمک ۱۰ تن از متخصصان علوم ورزشی تعیین شد. برای تجزیه وتحلیل داده­ها از آزمون­های آماری ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی برای تعیین پایایی درونی، از آزمون کیسر- می یر- اوکلین برای تعیین کفایت نمونه­گیری، از تحلیل عاملی اکتشافی برای شناسایی مولفه­ها و از تحلیل عاملی تاییدی برای تعیین روایی سازه استفاده شد. یافته­ها نشان داد که پایایی مولفه­های پرسش­نامه از وضعیت قابل قبولی برخوردار بود. درخصوص روابط عامل­ها با مزیت رقابتی، نتایج نشان داد که تمامی عامل­ها توانستند تبیین­کننده خوبی برای مفهوم مزیت رقابتی ­باشند؛ درنتیجه، روایی درونی و بیرونی مدل مزیت رقابتی تایید شد. با توجه به تایید ابزار یادشده در این مطالعه، پژوهشگران آینده می توانند از ابزار حاضر برای تعیین مزیت رقابتی در ورزش استفاده کنند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.