تاثیر ۸ هفته تمرین قدرتی – استقامتی در دو نوبت صبح و عصر بر اینترلوکین ۶ و پروتئین واکنش C در مردان دارای اضافه وزن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر ۸ هفته تمرین قدرتی – استقامتی در دو نوبت صبح و عصر بر اینترلوکین ۶ و پروتئین واکنش C در مردان دارای اضافه وزن دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر ۸ هفته تمرین قدرتی – استقامتی در دو نوبت صبح و عصر بر اینترلوکین ۶ و پروتئین واکنش C در مردان دارای اضافه وزن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر ۸ هفته تمرین قدرتی – استقامتی در دو نوبت صبح و عصر بر اینترلوکین ۶ و پروتئین واکنش C در مردان دارای اضافه وزن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر ۸ هفته تمرین قدرتی – استقامتی در دو نوبت صبح و عصر بر اینترلوکین ۶ و پروتئین واکنش C در مردان دارای اضافه وزن :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۱۸

زمینه و هدف: شاخص های التهابی با ایجاد تغییر در ترکیب بدن و عملکرد هورمون ها، منجر به ایجاد بیماری های قلبی- عروقی و دیابت می شوند؛ در حالی که سبک زندگی فعال و انجام فعالیت های بدنی، ممکن است منجر به بهبود این شاخص ها شوند. لذا هدف از مطالعه حاضر بررسی اثر ۸ هفته تمرین ترکیبی قدرتی- استقامتی در دو نوبت صبح و عصر بر اینترلوکین ۶ و پروتئین واکنش C (CRP) در مردان جوان دارای اضافه وزن بود. روش تحقیق: تعداد ۴۰ مرد غیر ورزشکار دارای اضافه وزن با میانگین سنی ۵۷/۱±۲۴ سال  و شاخص توده بدن ۶/۳±۲۲/۲۸ کیلوگرم بر متر مربع به صورت تصادفی در دو گروه تمرینی و دو گروه کنترل صبح و عصر تقسیم شدند. گروه های تمرینی به مدت ۸ هفته برنامه تمرین ترکیبی که شامل تمرین قدرتی و استقامتی را اجرا کردند، اما گروه های کنترل در مدت زمان مداخله، در هیچ گونه برنامه تمرینی منظم شرکت نکردند. از آزمودنی ها قبل و پس از ۸ هفته، ۵ میلی لیتر خون سیاهرگی جهت اندازه گیری اینترلوکین ۶ و CRP گرفته شد. اینترلوکین ۶ با استفاده از روش الایزا و CRP با استفاده از روش لاتکس– آگلوتیناسیون مورد سنجش قرار گرفت. تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از آزمون تحلیل واریانس یک سویه و آزمون تعقیبی LSD برای مقایسه های بین گروهی؛ و آزمون t وابسته برای مقایسه های درون گروهی، در سطح معنی داری ۰۵/۰> p انجام گرفت. یافته ها: اجرای ۸ هفته تمرین ترکیبی در زمان صبح و عصر باعث کاهش سایتوکان التهابی اینترلوکین ۶ (به ترتیب با ۰۱/۰=p و ۰۰۶/۰=p) و CRP (به ترتیب با ۰۳/۰=p و ۰۲/۰=p) شد. نتیجه گیری: تمرین ترکیبی در زمان صبح و عصر سبب کاهش درصدی عوامل پیش التهابی می گردد. لذا مردان دارای اضافه وزن می توانند ترکیب تمرینات قدرت و استقامت را صرف نظر از زمان اجرا در صبح یا عصر، به منظور کاهش عوامل خطرزا بکار ببرند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.