خوانش ترامتنی صحنه ی درخواست زلیخا از یوسف (نمونه موردی .پاکدامن اثر محمود فرشچیان و یوسف و زن پوطیفار اثر گیدو رنی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 خوانش ترامتنی صحنه ی درخواست زلیخا از یوسف (نمونه موردی .پاکدامن اثر محمود فرشچیان و یوسف و زن پوطیفار اثر گیدو رنی) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد خوانش ترامتنی صحنه ی درخواست زلیخا از یوسف (نمونه موردی .پاکدامن اثر محمود فرشچیان و یوسف و زن پوطیفار اثر گیدو رنی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی خوانش ترامتنی صحنه ی درخواست زلیخا از یوسف (نمونه موردی .پاکدامن اثر محمود فرشچیان و یوسف و زن پوطیفار اثر گیدو رنی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن خوانش ترامتنی صحنه ی درخواست زلیخا از یوسف (نمونه موردی .پاکدامن اثر محمود فرشچیان و یوسف و زن پوطیفار اثر گیدو رنی) :

تعداد صفحات : ۱۴

فرازی از داستان یوسف(ع) در تورات و در سوره ای به همین نام در قرآن آمده است که سرگذشت عشق زنی زیبا به جوانی را بیان می کند؛ باتوجه به شباهت نسبی داستان در هر دوکتاب مقدس، تصویرگری گوناگونی از مصوران به وجود آمده است. پژوهش حاضر به بررسی دو اثر از صحنه درخواست کامجویی زلیخا از یوسف -که یکی، نگاره پاکدامن، اثر محمود فرشچیان براساس آیات قرآن و دیگری، نقاشی یوسف و زن پوطیفار اثر گیدو رنی براساس داستان یوسف در تورات به تصویر در آمده اند- می پردازد. پرسش های پژوهش عبارتند از: ۱) در به تصویر کشیدن یک صحنه توسط دو هنرمند متفاوت، پیش متن ها چه تاثیری می توانند در بیش متن داشته باشند ۲) وجوه تشابه و تفاوت در نگاره درخواست زلیخا از  یوسف با پیش متن های گوناگون کدامند مهمترین هدف پژوهش، بررسی عوامل فرامتنی چون بافت و پیش متن های فرهنگی و دینی عوامل درون مولفی در نظام های تصویری مشابه از روایت است؛ تا با مطالعه این موارد، شناخت بهتری در ساختارهای ژرف این نقاشی ها و میزان هم گرایی و ارتباطشان پیدا شود. بنابراین، با استفاده از روش توصیفی تحلیلی و با رویکرد ترامتنیت و بیش متنی به بررسی عوامل مختلف در دریافت نقاشان از این داستان و بازنمود متفاوت آن پراخته شده است. روش جمع آوری اطلاعات به صورت کتاب خانه ای و مطالعات بصری می باشد. نتیجه بررسی ها نشان می دهد: اگر چه نقاشی ها، دارای موضوع مشترک هستند، ولی به دلیل تفاوت های ناشی از عوامل فرامتنی و پیش متنی های فرهنگی هنری موثر بر هنرمندان، دیدگاه های تخیلی متفاوت در بازآفرینی دیده می شود.    

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.