مقایسه ناگویی خلقی در افراد با و بدون اختلال نقص توجه/ بیش فعالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه ناگویی خلقی در افراد با و بدون اختلال نقص توجه/ بیش فعالی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه ناگویی خلقی در افراد با و بدون اختلال نقص توجه/ بیش فعالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه ناگویی خلقی در افراد با و بدون اختلال نقص توجه/ بیش فعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه ناگویی خلقی در افراد با و بدون اختلال نقص توجه/ بیش فعالی :

تعداد صفحات : ۱۳

مقدمه: افراد دارای ADHD در تنظیم پاسخ های هیجانی نارسایی دارند که در واقع منبع اختلال در تعاملات بین فردی آن ها می باشد، از آن جهت که توانایی ادراک و تفسیر مناسب احساسات و هیجانات خود و دیگران به منظور سازگاری با روابط بین فردی بسیار حیاتی است. مقدمه: هدف پژوهش حاضر مقایسه ویژگی­های ناگویی خلقی در بزرگسالان  با و بدون اختلال نقص­توجه/ بیش­فعالیبود. روش: روش پژوهش علی مقایسه­ای و جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه تهران بود. برای غربالگری دانشجویان از لحاظ اختلال نقص توجه/ بیش فعالی از پرسشنامه کانرز بزرگسالان، برای ۵۸۰ دانشجو مورد استفاده قرار گرفت. در مرحله دوم ۴۰ نفر از افرادی که در کرانه بالا قرار داشتند(یعنی افرادی که بالاترین نمره را در پرسشنامه کانرز کسب کرده بودند)  به مصاحبه بالینی دعوت شدند، برای تشخیص اختلال نقص توجه/ بیش فعالی؛ مصاحبه تشخیصی توسط روانپزشک انجام شد. از بین افراد دعوت شده به مصاحبه، ۱۰ نفر بر اساس تشخیص روانپزشک کنار گذاشته شدند. در پایان، دو گروه ۳۰ نفره(۳۰ نفر = بیمار، ۳۰ نفر= عادی) با استفاده از مقیاس ناگویی خلقی تورنتو مورد مقایسه قرار گرفتند. یافته­ها: نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که نمرات افراد مبتلا به اختلال نقص­توجه/ بیش­فعالیدر مولفه­های ناگویی خلقی شامل؛ ناتوانی در شناسایی احساسات و ناتوانی در توصیف احساسات به صورت معنی­داری بیشتر از افراد عادی بود، اما از لحاظ تفکر برون­مدار تفاوت معنی­داری بین دو گروه وجود نداشت. نتیجه­گیری: بر اساس یافته­های حاصل از پژوهش می­توان نتیجه گیری کرد که افراد با اختلال نقص­توجه/ بیش­فعالیدارای برخی از ویژگی های ناگویی خلقی هستند و در پاسخ­های هیجانی دچار نارسایی هستند. بنابراین توجه به مسائل هیجانی افراد با اختلال نقص­توجه/ بیش­فعالیبیش از پیش حائز اهمیت است.                                                                                    

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.