بررسی تاثیر محلو ل پاشی عناصر ریزمغذی روی و منگنز بر برخی ویژگی های کمی و کیفی میوه پرتقال واشنگتن ناول (Citrus sinensis CV. Navel)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر محلو ل پاشی عناصر ریزمغذی روی و منگنز بر برخی ویژگی های کمی و کیفی میوه پرتقال واشنگتن ناول (Citrus sinensis CV. Navel) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر محلو ل پاشی عناصر ریزمغذی روی و منگنز بر برخی ویژگی های کمی و کیفی میوه پرتقال واشنگتن ناول (Citrus sinensis CV. Navel)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر محلو ل پاشی عناصر ریزمغذی روی و منگنز بر برخی ویژگی های کمی و کیفی میوه پرتقال واشنگتن ناول (Citrus sinensis CV. Navel)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر محلو ل پاشی عناصر ریزمغذی روی و منگنز بر برخی ویژگی های کمی و کیفی میوه پرتقال واشنگتن ناول (Citrus sinensis CV. Navel) :

تعداد صفحات : ۱۶

کمبود عناصر ریز مغذی یکی از عوامل اصلی کاهش عملکرد کمی و کیفی میوه مرکبات می باشد. این پژوهش برای بررسی اثر تیمارهای قبل از برداشت سولفات­روی و سولفات­منگنز بر کمیت و کیفیت میوه پرتقال نافی به­صورت آزمایش فاکتوریل در قالب طرح بلوک کامل تصادفی با سه تکرار انجام شد. فاکتورهای آزمایش شامل سولفات­روی در چهار سطح صفر، ۲، ۴ و ۶ گرم در لیتر و سولفات­ منگنز در چهارسطح صفر، ۱، ۲ و ۴ گرم در لیتر بودند که  طی دو مرحله ( ۱۵روز قبل از تمام گل و ۱۵روز بعد از تمام گل) اعمال شدند. نتایج نشان داد هر دو نوع کود مورد استفاده، کیفیت میوه پرتقال را در زمان برداشت، در مقایسه با شاهد بهبود بخشیدند. به طوری که در درختان  محلول پاشی شده، تعداد میوه، طول و قطر میوه، وزن میوه، حجم آب میوه، مواد جامد محلول و ویتامین ث بیشتر از درختان شاهد بود. در اغلب صفات مورد ارزیابی، موثرترین تیمارها، غلظت ۴ گرم در لیتر سولفات­روی + ۱ گرم درلیتر سولفات­منگنز بود. هم چنین نتایج اثر متقابل  نشان داد که در اغلب صفات مورد بررسی، تیمارهای ترکیبی ۴ گرم سولفات­روی + ۱ گرم سولفات­منگنز، ۶ گرم سولفات­روی + ۱ گرم سولفات­منگنز و ۶ گرم سولفات روی + ۴ گرم سولفات­منگنز، نتایج بهتری نشان دادند. به طورکلی می­توان گفت که کاربرد کود سولفات­روی و سولفات­منگنز در مقایسه با شاهد توانستند کیفیت و کمیت میوه پرتقال را در زمان برداشت افزایش دهند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.