قانون احتمالات و اصل سنخیت در برهان نظم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 قانون احتمالات و اصل سنخیت در برهان نظم دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد قانون احتمالات و اصل سنخیت در برهان نظم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی قانون احتمالات و اصل سنخیت در برهان نظم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن قانون احتمالات و اصل سنخیت در برهان نظم :

تعداد صفحات : ۴۵

برهان نظم در الهیات اسلامی و غربی پیشینه بلندی دارد، چنان که برای کسانی که توانمندی یا ورزیدگی فکری لازم برای فهم و هضم برهان های فلسفی بر اثبات وجود خدای متعال را ندارند (که بیشتر افراد بشر را شامل می شود) نقش ویژه و بی بدیلی دارد. به همین دلیل در قرآن کریم و روایات بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نظم، دارای گونه هایی است که نظم غایی از شاخص ترین آنهاست و تکیه گاه برهان نظم نیز، بیش از هرچیز، نظم غایی است. از برهان نظم تقریرهای مختلفی عرضه شده که تقریبر آن بر اساس حساب احتمالات، رایج ترین آنهاست. گاهی این برهان بر پایه اصل سنخیت تبیین شده است. نتیجه برهان براساس حساب احتمالات، یقین عقلی (در مقیاس عقل فطری و عمومی) است و نتیجه آن بر پایه اصل سنخیت، یقین فلسفی است. بر تقریر برهان نظم براساس حساب احتمالات اشکالاتی وارد شده است. در نوشتار حاضر، پس از بیان پیشینه برهان نظم، تعریف و اقسام نظم، تقریر برهان بر پایه حساب احتمالات تبیین و به اشکالاتی که برآن وارد شده، پاسخ داده شده است، چنان که تقریر آن بر پایه اصل سنخیت نیز نقل و بررسی شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.