سبک شناسی تذهیب های قرآنی در مکتب شیراز با تاکید بر مولفه ی فرم های تزیینی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سبک شناسی تذهیب های قرآنی در مکتب شیراز با تاکید بر مولفه ی فرم های تزیینی دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سبک شناسی تذهیب های قرآنی در مکتب شیراز با تاکید بر مولفه ی فرم های تزیینی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سبک شناسی تذهیب های قرآنی در مکتب شیراز با تاکید بر مولفه ی فرم های تزیینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سبک شناسی تذهیب های قرآنی در مکتب شیراز با تاکید بر مولفه ی فرم های تزیینی :

تعداد صفحات : ۳۷

هنر تذهیب یکی از مهم ترین هنرهای اسلامی و قرآن آرایی به شمار می آید که طیف گسترده ای از ذوق و استعدادهنرمندان مسلمان را به نماید در می آورد. مذهبان مسلمان از صدر اسلام همواره با بهره گیری از ذوق، خلاقیت ونوآوری سبک های مختلف هنر تذهیب را شکل دادند. در میان مراکز مهم کتاب آرایی در سرزمین های اسلامی، شیرازهمواره به عنوان یکی از مکاتب مهم کتاب آرایی شناخته می شود که درون خود و با گذر ایار سبک های مختلفی را درتذهیب، تشعیر و خوشنویسی شکل داده است. در بین سبک های مهم کتاب آرایی مکتب شیراز می توان به قرآن هایتزیین شده بین قرون ۸ تا ۱۳ هجری قمری اشاره کرد که سه سبک مهم در مکتب قرآن آرایی شیراز را شکل داده اند.شناخت و مطاهعه ی سبک شناختی مبتنی بر مولفه های فرمی و دستیابی به ویژگی های اصلی سبک های مهمقرآن آرایی مکتب شیراز به عنوان مهمترین هدف این پژوهش مطرح می باشد هذا به منظور دستیابی به این هدفاصلی از میان قرآن های این سه دوره یک قرآن عصر ایلخانی، یک قرآن عصر تیموری و دو قرآن مربوط به دوره یقاجار به رورت هدفمند انتخاب شده است. پژوهش حاضر به صورت توصیفی- تحلیلی و با رویکرد سبک شناسیصورت گرا انجام شده است. از جمله مهم ترین نتایج این پژوهش می توان به معرفی ساختار فرمی و ویژگی های سبکیاین سه دوره اشاره نمود که می توان براساس ساختارهای فرمی این سه دوره را یگانه، پردیس و فرشینه نام نهاد. علتنام گذاری این سه دوره ویژگی فرم های شاخص مورد استفاده در این سه عصر یا سه سبک است که این ادوار را از عصرپادشاهی و نیز نشانه گان عددی خارج ساخته و متناسب با ساختار فرمی نام گذاری شده اند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.