طراحی و تدوین ابزار بررسی وضعیت بازاریابی دارویی متمرکز بر پزشک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی و تدوین ابزار بررسی وضعیت بازاریابی دارویی متمرکز بر پزشک دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی و تدوین ابزار بررسی وضعیت بازاریابی دارویی متمرکز بر پزشک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی و تدوین ابزار بررسی وضعیت بازاریابی دارویی متمرکز بر پزشک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی و تدوین ابزار بررسی وضعیت بازاریابی دارویی متمرکز بر پزشک :

تعداد صفحات : ۱۴

زمینه و هدف: بخش عمده ای از فعالیت های بازاریابی صنعت دارو، بر پزشکان به عنوان تجویز کنندگان دارو تمرکز دارد که غالب آن با ملاقات نمایندگان فروش دارو و پزشکان صورت می پذیرد. هدف این مطالعه طراحی یک ابزار استاندارد برای بررسی وضعیت بازاریابی دارویی متمرکز بر پزشک بود. روش پژوهش: در فاز اول این مطالعه، پرسشنامه اولیه از طریق بررسی متون طراحی شد. سپس روایی ظاهری و محتوایی پرسشنامه طراحی شده با اخذ نظرات متخصصین مورد سنجش قرار گرفت. در مرحله بعد به روش نمونه گیری در دسترس، پرسشنامه توسط ۲۹۷ نفر پزشکان عمومی و متخصص تکمیل و معتبرسازی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی اکتشافی انجام شد. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS22 انجام شد. یافته ها: پرسشنامه در ۲ قسمت اطلاعات دموگرافیک و سنجش وضعیت بازاریابی دوارویی متمرکز بر پزشک با ۱۱ بخش طراحی شد. بخش اول، میزان ملاقات پزشکان با نمایندگان فروش دارو را می سنجد. بخش دوم، رواج هرکدام از هدایا و مزایای پیشنهادی نمایندگان فروش دارو به پزشکان و بخش سوم، رواج استراتژی های مورد استفاده نمایندگان فروش در ملاقات با پزشکان را بررسی می کند. بخش های چهارم و پنجم، میزان پذیرش هدایا توسط پزشکان و همکاران آنها را مورد سنجش قرار می دهد. بخش های ششم و هفتم، دیدگاه پزشکان درباره تاثیرگذاری هرکدام از هدایا و مزایا و کلیت ملاقات ها بر روی رفتار تجویز دارو و بخش هشتم، دیدگاه پزشکان درباره عواملی که اثربخشی این ملاقات ها را تحت تاثیر قرار می دهد را بررسی می کند. بخش های نهم، دهم و یازدهم پرسشنامه، دیدگاه پزشکان نسبت به اخلاقی بودن هرکدام از هدایا و مزایای پیشنهادی نمایندگان فروش دارو، نگرش پزشکان نسبت به نمایندگان فروش دارو آگاهی پزشکان از آیین نامه های داخلی در موضوع بازاریابی دارویی متمرکز بر پزشک را مورد سنجش قرار می دهد. در نتیجه بررسی روایی محتوا ۷ آیتم از بخش نگرش حذف گردید. ضریب آلفای کرونباخ برای بخش نگرش ۰/۷۲ و برای بخش آگاهی ۰/۸۳ محاسبه شد. در بخش نگرش ۵ مولفه به روش تحلیل عاملی اکتشافی مشخص گردید. نتیجه گیری: پرسشنامه طراحی شده، ابزاری معتبر برای بررسی وضعیت بازاریابی دارویی متمرکز بر پزشک دارو در اختیار پزوهشگران قرار می دهد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.