شناسایی گونه های مایکو باکتریوم جدا شده از بیماران شهر تهران طی سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ با استفاده از روش HPLC


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی گونه های مایکو باکتریوم جدا شده از بیماران شهر تهران طی سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ با استفاده از روش HPLC دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی گونه های مایکو باکتریوم جدا شده از بیماران شهر تهران طی سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ با استفاده از روش HPLC  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی گونه های مایکو باکتریوم جدا شده از بیماران شهر تهران طی سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ با استفاده از روش HPLC،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی گونه های مایکو باکتریوم جدا شده از بیماران شهر تهران طی سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ با استفاده از روش HPLC :

تعداد صفحات : ۹

سابقه و هدف: مایکوباکتریوم ها به غیر از کمپلکس مایکوباکتریوم های توبرکلوزیس و عامل بیماری جذام، به عنوان مایکوباکتریوم غیرتوبرکلوزیس (NTM) محسوب می گردند. تشخیص سریع و درست NTM برای درمان و کنترل بیماری های ناشی از این میکروارگانیسم ها دارای اهمیت ویژه می باشد. هدف از این مطالعه شناسایی گونه های مایکوباکتریوم جدا شده از بیماران شهر تهران با استفاده از روشکروماتوگرفی مایع با عملکرد بالا (HPLC) می باشد. مواد و روشها: در این بررسی مقطعی ۲۰ ایزوله بالینی مایکوباکتریوم ارجاع شده به آزمایشگاه مسعود تهران طی سال های ۱۳۹۴-۱۳۹۳ مورد بررسی قرار گرفت. ایزوله ها از نمونه های مختلف شامل: خلط، ادرار، خون و مایعات استریل بدن جمع آوری شد. کروماتوگرافی با شیب گرادیانت از متانول ۹۸ درصد و کلرید متیلن ۲ درصد شروع شد و با متانول ۳۵ درصد و کلرید متیلن ۶۵ درصد به انجام رسید.نتایج: از ۲۰ ایزوله های بالینی جداشده، ۸ ایزوله ( ۴۰ درصد) مایکوباکتریوم آبسه سوس ۶ ایزوله ( ۳۰ درصد) مایکوباکتریوم توبرکلو-زیس ۳ ایزوله ( ۱۵ درصد) مایکوباکتریوم اینتراسلولار و ۳ ایزوله ( ۱۵ درصد) مایکوباکتریوم فورتییتوم بودند. نتیجه گیری: جهت درمان مناسب در افرادی که مشکوک به عفونت سلی هستند، تشخیص مایکوباکتریوم توبرکلوزیس از NTM باید با سرعت انجام گیرد. در این خصوص استفاده از روش HPLC در کشت های مثبت جدا شده از نمونه های بالینی به عنوان روشی سریع، مقرون به صرفه، اختصاصی و قابل اعتماد مطرح می باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.