تاثیر برنامه آموزشی بهداشت دهان و دندان بر میزان آگاهی، نگرش و عملکرد کوتاه مدت خانم های باردار (مشهد-ایران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر برنامه آموزشی بهداشت دهان و دندان بر میزان آگاهی، نگرش و عملکرد کوتاه مدت خانم های باردار (مشهد-ایران) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر برنامه آموزشی بهداشت دهان و دندان بر میزان آگاهی، نگرش و عملکرد کوتاه مدت خانم های باردار (مشهد-ایران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر برنامه آموزشی بهداشت دهان و دندان بر میزان آگاهی، نگرش و عملکرد کوتاه مدت خانم های باردار (مشهد-ایران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر برنامه آموزشی بهداشت دهان و دندان بر میزان آگاهی، نگرش و عملکرد کوتاه مدت خانم های باردار (مشهد-ایران) :

تعداد صفحات : ۱۶

مقدمه: تغییرات فیزیولوژیک دوران باردای، مادران را تا حد بسیار زیای مستعد ابتلا به انواع بیماری های پریودنتال می نماید؛ مادران باردار با رعایت بهداشت دهان و دندان می توانند تا حد زیادی از این عوارض پیشگیری نمایند. این پژوهش با هدف بررسی میزان تاثیر برنامه آموزشی بهداشت د هان بر میزان آگاهی، نگرش و عملکرد کوتاه مدت خانم های باردار انجام شد. مواد و روش ها: در این کارآزمائی میدانی، ۱۴۲ خانم باردار که به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی دو مرحله ای از بین مراکز بهداشتی مرکز منطقه ای سلامت خواجه ربیع مشهد انتخاب شده بودند، به طور تصادفی به گروه شاهد و آزمون تخصیص یافتند. در ابتدای مطالعه، پرسشنامه مشخصات دموگرافیک و سه فرم سنجش آگاهی، نگرش و عملکرد توسط آزمودنی ها تکمیل شد. در گروه آزمون، دو جلسه آموزشی یک ساعته در هفته، به مدت سه هفته در زمینه کلیات بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری برگزار شد. گروه شاهد برنامه آموزشی خاصی دریافت نکردند.بلافاصله و دو ماه پس از مداخله مجددا آگاهی، نگرش و عملکرد آزمودنی ها مورد ارزیابی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های آماری Paired t-test و t-student انجام شد. یافته ها: دو گروه از نظر نمرات آگاهی، نگرش و عملکرد قبل از مداخله، اختلاف آماری معنی داری نداشتند. نمرات آگاهی (۵۳/۲±۸/۱۳ در مقابل ۲۰/۳±۲۶/۸) (۰۰۰۱/0P<)، نگرش (31/5± 27/40 در مقابل 59/4±30/36) (0001/0P<) و عملکرد کوتاه مدت (54/2±72/22 در مقابل 60/2±60/18) (0001/0P<) بلافاصله پس از مداخله در گروه آزمون بالاتر بود و دو گروه از این نظر اختلاف آماری معنی داری داشتند. همچنین نمرات آگاهی (59/2±48/11 در مقابل 61/2±92/7) (0001/0> P)، نگرش (۵۱/۵±۹۰/۳۷ در مقابل ۷۲/۴±۸۹/۳۵) (۰۱۷/۰=P) و عملکرد کوتاه مدت (۳۱/۲±۹۶/۲۰ در مقابل ۵۹/۳±۵۲ /۱۹) (۰۰۵/۰=P) در گروه آزمون بالاتر از گروه شاهد بود و دو گروه از این نظر اختلاف آماری معنی داری داشتند. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشانگر تاثیر مثبت برنامه آموزشی بر آگاهی، نگرش و بهبود عملکرد کوتاه مدت مادران باردار در زمینه بهداشت دهان و دندان بود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.