برآورد درصد آلودگی به لارو بید Scrobipalpa ocellatella در ارقام و لاین های چغندرقند در شرایط مزرعه با آلودگی طبیعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 برآورد درصد آلودگی به لارو بید Scrobipalpa ocellatella در ارقام و لاین های چغندرقند در شرایط مزرعه با آلودگی طبیعی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد برآورد درصد آلودگی به لارو بید Scrobipalpa ocellatella در ارقام و لاین های چغندرقند در شرایط مزرعه با آلودگی طبیعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی برآورد درصد آلودگی به لارو بید Scrobipalpa ocellatella در ارقام و لاین های چغندرقند در شرایط مزرعه با آلودگی طبیعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن برآورد درصد آلودگی به لارو بید Scrobipalpa ocellatella در ارقام و لاین های چغندرقند در شرایط مزرعه با آلودگی طبیعی :

تعداد صفحات : ۱۲

به منظور ارزیابی آلودگی ارقام و لاین های مختلف چغندرقند به بید چغندرقند (Scrobipalpa ocellatella)در سال ۱۳۹۲ آزمایشی با ۲۴ رقم و لاین چغندر قند، در شرایط آلودگی طبیعی در مزرعه در کرج انجام و با توجه به چند نسلی بودن این آفت، درصد آلودگی تیمارها در طول فصل زراعی (هشت مرحله، ده روز یکبار) مورد ارزیابی قرار گرفت. بعد از آخرین مرحله نمونه برداری در تاریخ ۲۵ شهریور، تیمارها با استفاده از روش محاسبه فواصل انحراف معیار از میانگین در چهارگروه با آلودگی کم، آلودگی متوسط، آلودگی زیاد و آلودگی بسیار زیاد گروه بندی شدند. ارقام تجاریSBSI 016، مراک و۷K43 به عنوان ارقام با آلودگی کم و ارقام رزیر، دوروتی و لاین پدری جلگه در گروه ارقام با آلودگی بسیار زیاد دسته بندی شدند. بر اساس مشاهدات مزرعه ای اولین علایم آلودگی به آفت در زمان ۶ تا ۸ برگی بوته ها و در اوایل تیر ماه مشاهده شد ولی درصد آلودگی تا اواخر تیر ماه بسیار کم (کمتر از ۱/۳۷-۰/۳۴% ) و در شهریور به بیش از ۵۰% رسید. با توجه به نتایج این تحقیق پیشنهاد میشود جهت برنامه های اصلاحی چغندرقند، از پتانسیل مقاومت موجود در بین ارقام برای کنترل خسارت این آفت استفاده شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.