ارزیابی تداخلات دارویی بالقوه و فاکتورهای مرتبط با آن در بیماران بستری در بخش قلب و عروق بیمارستان قلب فرشچیان همدان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی تداخلات دارویی بالقوه و فاکتورهای مرتبط با آن در بیماران بستری در بخش قلب و عروق بیمارستان قلب فرشچیان همدان دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی تداخلات دارویی بالقوه و فاکتورهای مرتبط با آن در بیماران بستری در بخش قلب و عروق بیمارستان قلب فرشچیان همدان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی تداخلات دارویی بالقوه و فاکتورهای مرتبط با آن در بیماران بستری در بخش قلب و عروق بیمارستان قلب فرشچیان همدان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی تداخلات دارویی بالقوه و فاکتورهای مرتبط با آن در بیماران بستری در بخش قلب و عروق بیمارستان قلب فرشچیان همدان :

تعداد صفحات : ۹

سابقه و هدف: بیماران قلبی- عروقی به دلیل مصرف همزمان چندین دارو و نوع داروهایی که مصرف میکنند، مستعد تداخلات دارویی هستند. در این راستا، هدف از مطالعه حاضر ارزیابی تداخلات دارویی بالقوهPDDI: Potential Drug-Drug Interactionsو فاکتورهای مرتبط با آن در بیماران بستری در بخش قلب و عروق بیمارستان فرشچیان همدان میباشد. مواد و روشها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی اطلاعات جنس، سن، نوع بیماری، داروهای مصرفی و طول مدت بستری از پرونده بیمارانی که به بیمارستان قلب فرشچیان همدان مراجعه کرده بودند، استخراج شد و تداخلات دارویی توسط نرم افزارMicromedx1630 ارزیابی گردید. در ادامه، نتایج با استفاده از نرم افزارSPSS16 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: از ۹۰۰ پرونده برر سی شده، ۴۲۴ نفر۴۷.۱ در صد مرد و۴۷۶ نفر ۵۲.۹ در صد زن بودند. در مجموع۴۳۱۸ مورد تداخل تشخیص داده شد که ۱۶۱۰ مورد۳۷.۳ درصد تداخل شدید و ۲۷۰۸ مورد۶۲.۷در صد تداخل متو سط بود . از سوی دیگر، میانگین سنی مردان ۶۱ سال و برای زنان۶۰.۵ سال به دست آمد P=0.602 بر مبنای یافته ها، ۸۱۵ نفر۹۰.۶ درصد حداقل یک نوع تداخل داشتند که از این تعداد، بیماران مرد ۳۸۹ مورد۹۱.۳ در صد و بیماران زن۴۲۶ مورد ۹۰.۶ در صد تداخل دارویی داشت ن د P=0.258لازم به ذکر است که میانگین سنی، تعداد دارو و روزهای بستری افرادی که تداخل دارویی داشتند، بیشتر از افرادی بود که تداخل دارویی نداشتند و این تفاوت از نظر آماری معنادار بودP=0.001 باید خاطرن شان ساخت که بی شترین فراوانی در تداخلات دارو – دارو در شدت متو سط بین آتروو ستاتین وکلوپیدوگرل با ۴۶۴ بار تکرار و در شدت شدید بین آسپرین با کلوپیدوگرل با ۴۸۵ تکرار مشاهده شد. نتیجه گیری: براساس نتایج مطالعه حاضر میتوان گفت که تداخلات دارویی بالقوه غالبا در بین بیماران قلبی-عروقی رخ میدهند. ذکر این نکته ضرورت دارد که جنسیت، تعداد داروی مصرفی و طول مدت بستری بر رخداد تداخلات دارویی اثرگذار میباشند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.