ریخت سنجی جمعیت های پسیل معمولی پسته، Agonoscena pistaciae (Hemiptera: Aphalaridae)، در استان های کرمان و خراسان رضوی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ریخت سنجی جمعیت های پسیل معمولی پسته، Agonoscena pistaciae (Hemiptera: Aphalaridae)، در استان های کرمان و خراسان رضوی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ریخت سنجی جمعیت های پسیل معمولی پسته، Agonoscena pistaciae (Hemiptera: Aphalaridae)، در استان های کرمان و خراسان رضوی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ریخت سنجی جمعیت های پسیل معمولی پسته، Agonoscena pistaciae (Hemiptera: Aphalaridae)، در استان های کرمان و خراسان رضوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ریخت سنجی جمعیت های پسیل معمولی پسته، Agonoscena pistaciae (Hemiptera: Aphalaridae)، در استان های کرمان و خراسان رضوی :

تعداد صفحات : ۱۲

پسیل معمولی پسته، Agonoscena pistaciae Burckhardt & Lauterer (Hemiptera: Aphalaridae)، یکی از مهم­ترین آفات درختان پسته در ایران و منطقه خاورمیانه است. دانش کمی درباره تنوع ریخت­شناختی جمعیت­های جغرافیایی پسیل معمولی پسته در ایران و به ویژه در استان کرمان به عنوان مهم­ترین تولیدکننده پسته کشور وجود دارد. بنابراین برای افزایش آگاهی از تنوع ریخت­شناختی جمعیت­های این آفت، جمعیت­های مختلف آن از برخی مناطق مهم پسته­کاری ایران، شامل استان­های کرمان و خراسان رضوی در سال ۱۳۹۴ گرد­آوری شدند و ساختار هندسی شکل بال آن­ها با استفاده از روش ریخت­سنجی هندسی بررسی شد. نتایج بررسی ها نشان داد، شکل بال در جمعیت پسیل معمولی پسته از خراسان رضوی با همه جمعیت­های موجود در استان کرمان تفاوت معنی­داری دارد و در گروهی جداگانه ای قرار می­گیرند. بررسی اندازه بال نشان داد، تفاوت معنی­داری بین جمعیت­های مختلف وجود دارد، به طوری که اندازه بال در جمعیت پسیل معمولی پسته از شهرستان راور نسبت به دیگر جمعیت­­ها کوچک­تر بود. همچنین، شکل بال باریک­تر در جمعیت پسیل معمولی پسته از استان خراسان رضوی تشخیص داده شد. در جمعیت­های مورد بررسی، با وجود معنی دار بودن رشد (Allometric growth)، هنگامی که اندازه بال ثابت نگه­داشته شد، شکل بال هنوز به طور معنی­داری متفاوت بود که ممکن است نشان دهنده تاثیر بیشتر عامل های ژنتیکی بر تغییرات ریخت­شناختی ایجادشده باشد. افزون بر این در این بررسی مشخص شد که خوشه بندی جمعیت­ها بر پایه داده­های ریخت­شناختی (در این بررسی) با مولکولی (در بررسی های دیگران) همخوانی دارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.