شروط صحت وصیت به نفع حمل در فقه و حقوق اسلامی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شروط صحت وصیت به نفع حمل در فقه و حقوق اسلامی دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شروط صحت وصیت به نفع حمل در فقه و حقوق اسلامی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شروط صحت وصیت به نفع حمل در فقه و حقوق اسلامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شروط صحت وصیت به نفع حمل در فقه و حقوق اسلامی :

تعداد صفحات : ۳۶

بحث وصیت تملیکی به نفع حمل، هر چند در کتب فقهی به تفصیل مورد بررسی قرار گرفتهاست، اما در قانون مدنی ایران تنها دو ماده قانونی، یعنی مواد ۸۵۱ و ۸۵۲ را به خود اختصاصداده است. در خصوص شروط صحت چنین وصیتی، اختلاف نظر است. شروطی که برایصحت وصیت برای حمل ذکر شده است عبارتند از: وجود حمل هنگام انشای وصیت، زندهمتولد شدن حمل و لزوم قبولی وصیت. در خصوص شرط نخست، یعنی لزوم وجود حملحین وصیت، منشا اختلاف این است که آیا وصیت برای حملی که در زمان انشای وصیتموجود نیست اما در هنگام مرگ موصی، به وجود م یآید، صحیح است یا نه در رابطه با شرطزنده متولد شدن حمل نیز برخی فقها برخلاف نظر مشهور، معتقدند هیچ دلیل شرعی معتبریبرای چنین شرطی وجود ندارد . نهایتا درباره لزوم قبولی در وصیت به نفع حمل نیزتردیدهایی، ابراز شده است. هدف این نوشته بررسی لزوم یا عدم لزوم وجود شروط مذکوردر صحت وصیت برای حمل است.پژوهش حاضر از گونه توصیفی تحلیلی است و اطلاعات مورد نظر با استفاده ازفیش برداری گردآوری شده است و سپس اطلاعات مذکور با توجه به نظرات و استدلال هایفقها و حقوقدانان و مواد قانونی، مورد تحلیل قرار گرفته اند. یافته های پژوهش عبارتند از:۱- در خصوص جواز وصیت برای حمل هیچ اختلافی میان فقهای امامیه و اهل سنت و نیزحقوقدانان وجود ندارد. ۲- برای اینکه حمل بتواند هر چند به صورت متزلزل، مالک موصی بهشود، لازم است در هنگام انشای وصیت، نطفه اش منعقد شده باشد. ۳- درباره لزوم زنده بهدنیا آمدن حمل نیز همان طور که مشهور فقها بیان داشته اند، برای استقرار مالکیت بر موصی بهلازم است حمل زنده به دنیا بیاید هر چند برای یک لحظه. ۴. برای صحت وصیت برای حمل،برخلاف سایر موارد، قبولی لازم نیست و حمل به محض تولد، مالک موصی به می شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.