تحلیل برگشتی داده های نشست سنجی در حین حفاری تونل در محیط های شهری (مطالعه موردی: خط ۶ متروی تهران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل برگشتی داده های نشست سنجی در حین حفاری تونل در محیط های شهری (مطالعه موردی: خط ۶ متروی تهران) دارای ۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل برگشتی داده های نشست سنجی در حین حفاری تونل در محیط های شهری (مطالعه موردی: خط ۶ متروی تهران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل برگشتی داده های نشست سنجی در حین حفاری تونل در محیط های شهری (مطالعه موردی: خط ۶ متروی تهران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل برگشتی داده های نشست سنجی در حین حفاری تونل در محیط های شهری (مطالعه موردی: خط ۶ متروی تهران) :

تعداد صفحات : ۳۰

پیش بینی و کنترل نشست در مناطق شهری هم از لحاظ ایمنی و هم از نقطه نظر اقتصادی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. مسیر خط ۶ متروی تهران از محدوده میدان کوهسار در انتهای خیابان کوهسار شمالی واقع در شمال غرب تهران آغاز می شود و نهایتا در جنوب تهران حفاری می شود. در NATM به پایانه دولت آباد منتهی می گردد. بخش شمالی تونل خط ۶ مترو تهران بصورت سنتی با استفاده از روش جریان اجرای تونل خط ۶ متروی تهران سیستم ابزار دقیق و رفتارسنجی نسبتا کاملی پیاده شده و داده های آن پردازش شده است. با توجه به اینکه اطلاعات ژیوتکنیکی با استفاده از تست های آزمایشگاهی و برجا به دست می آید و اکثرا موقعیت های انجام تست در مسیر پروژ دارای فاصله می باشد، ممکن است فاکتورهای مختلفی از قبیل ناهمگنی های موضعی در لایه های زیرین و یا تغییر خاک بین دو موقعیت مختلف بر روی پارامترهای ژیوتکنیکی تاثیر گذار باشد. یکی از بهترین روش های ارزیابی این پارامترها در مقیاس توده زمین، انجام تحلیل برگشتی بر و انجام تحلیل PLAXIS2D اساس نتایج ابزار دقیق است. در این مقاله با مدل سازی مراحل حفاری تونل با نرم افزار عددی اجزا محدود برگشتی، به تخمین پارامترهای محتمل زمین پرداخته شده است. به منظور انجام این تحلیل، تاثیر پارامترهای مختلف از قبیل چسبندگی خاک، زاویه اصطکاک داخلی، میزان آزادسازی تنش قبل از نصب سیستم نگهداری و مدول الاستیسیته خاک مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس آنالیز حساسیت انجام یافته مشاهده گردید که از بین پارامترهای ژیوتکنیکی، دو پارامتر مدول الاستیسیته و زاویه اصطکاک داخلی خاک دارای بیشترین تاثیر بر روی نشست سطح زمین می باشند. به طوری که با تغییر زاویه اصطکاک داخلی از ۲۴ تا ۴۰ درجه میزان جابجایی ها از ۵۱/۳ تا ۱۴/۷ میلیمتر تغییر کرد. همچنین تغییر مدول الاستیسیته در بازه بین ۷۵ تا ۲۱۵ مگاپاسکال نیز باعث تغییر جابجایی بین ۲۳/۲ تا ۸ میلیمتر شد. لذا با تغییر این پارامترها در ۹ مقطع مختلف در مسیر تونل نشست های حاصل از مدلسازی عددی با نشست های ثبت شده به وسیله ابزار دقیق تدقیق شدند. نتایج به دست آمده نشان می دهد که مدول الاستیسیته خاک با ضریب افزایشی ۱ الی ۲ در مدلسازی عددی نتایج مناسبی را ارایه می دهد. زاویه اصطکاک داخلی خاک نیز در محدوده ۳۷ تا ۴۰ درجه متغیر می باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.