تاثیر بیان داستانگونه تجربیات بالینی بر مهارت های ارتباط حرفه ای پرستاران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر بیان داستانگونه تجربیات بالینی بر مهارت های ارتباط حرفه ای پرستاران دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر بیان داستانگونه تجربیات بالینی بر مهارت های ارتباط حرفه ای پرستاران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر بیان داستانگونه تجربیات بالینی بر مهارت های ارتباط حرفه ای پرستاران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر بیان داستانگونه تجربیات بالینی بر مهارت های ارتباط حرفه ای پرستاران :

تعداد صفحات : ۹

خلاصه هدف این پژوهش با هدف بررسی تاثیر روش آموزشی بیان داستان گونه تجربیات بالینی بر افزایش شایستگی بالینی پرستاران در زمینه مهارت های ارتباط موثر حرفه ای در پرستاران شاغل در بخش های ویژه مرکز قلب و عروق شهید رجایی انجام شد. زمینه. ارتباط با بیمار از مهم ترین جنبه های حرفه پرستاری است و به اشتراک گذاری دانش ضمنی در این زمینه می تواند موجب بهبود سایر توانایی های پرستار و تیم درمانی گردد. یکی از بهترین روش ها برای انتقال دانش ضمنی، استفاده از روش بیان داستان گونه تجربیات است. روش کار. این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی مداخله ای با دو گروه مداخله و کنترل بود که به منظور تعیین تاثیر به کار گیری راهبرد انتقال دانش ضمنی با روش بیان داستانگونه تجربیات کاری پرستاران بر شایستگی و صلاحیت بالینی آنها انجام شد. جامعه پژوهش، پرستاران کلیه بخش های ویژه این مرکز بود و ۱۳۰ نفر از پرستاران به طور تصادفی در دو گروه آزمون و کنترل قرار گرفتند. آموزش بیان تجربیات بالینی با بیانی داستانی در گروه مداخله طی شش ساعت انجام شد. میزان تاثیر مداخله بر متغیر وابسته مهارت های ارتباط حرفه ای با پرسشنامه خودابرازی پژوهشگر ساخته که قبل از مداخله و مجددا یک ماه بعد از آن توسط هر دو گروه تکمیل شد، بررسی گردید. داده ها با آزمون تی زوجی و مستقل، کای دو، آزمون دقیق فیشر، آزمون من ویتنی و تحلیل کوواریانس با نرم افزار SPSS نسخه ۲۱ تحلیل شد. یافته ها. میانگین نمرات کلی پیش آزمون در گروه آزمون، ۱۰۴ / ۶۰ با انحراف معیار ۷ / ۶۰ و در گروه کنترل، ۱۰۲ / ۱۳ با انحراف معیار ۹ / ۲۰ بود. میانگین نمرات پس آزمون در گروه آزمون، ۱۱۷ / ۹۲ با انحراف معیار ۴ / ۳۷ و در گروه کنترل، ۱۰۲ / ۲۵ با انحراف معیار ۸ / ۶۶ محاسبه شد. تفاوت آماری معناداری بین میانگین نمرات پس آزمون شایستگی بالینی در زمینه ارتباط حرفه ای گروه آزمون و کنترل مشاهده شد ( ۰ / ۰۰۰۱> P)، بدین ترتیب که میانگین نمرات پس آزمون شایستگی بالینی در زمینه ارتباط حرفه ای گروه آزمون بیش از گروه کنترل بود. نتیجه گیری. یافته ها نشان می دهند که مداخله (بیان داستان گونه تجربیات بالینی) بر شایستگی بالینی اثر گذاشته است. با توجه به اندازه اثر، می توان گفت که ۷۱ / ۴ درصد تغییرات متغیر وابسته در پس آزمون، ناشی از مداخله است. بر اساس یافته ها، بیان داستانگونه تجربیات فردی را به عنوان یک روش موثر در ارتقاء ارتباط حرفه ای مورد توجه قرار داد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.