شیوع دردهای ستون فقرات (فوقانی و تحتانی) و عوامل مرتبط با آن در پرستاران شاغل در بیمارستا نهای آجا واقع در شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شیوع دردهای ستون فقرات (فوقانی و تحتانی) و عوامل مرتبط با آن در پرستاران شاغل در بیمارستا نهای آجا واقع در شهر تهران دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شیوع دردهای ستون فقرات (فوقانی و تحتانی) و عوامل مرتبط با آن در پرستاران شاغل در بیمارستا نهای آجا واقع در شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شیوع دردهای ستون فقرات (فوقانی و تحتانی) و عوامل مرتبط با آن در پرستاران شاغل در بیمارستا نهای آجا واقع در شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شیوع دردهای ستون فقرات (فوقانی و تحتانی) و عوامل مرتبط با آن در پرستاران شاغل در بیمارستا نهای آجا واقع در شهر تهران :

تعداد صفحات : ۹

مقدمه: پرستاران به میزان زیادی در معرض خطر ابتلا به کمردرد قرار دارند. این مقاله با هدف تعیین میزان شیوع دردهایستون فقرات و عوامل مرتبط به آن در پرستاران شاغل در بیمارستان های آجا واقع در شهر تهران انجام گردید.مواد و روش ها: این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی بوده و به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای بر روی ۴۲۰ پرستارشاغل در ۶ بیمارستان آجا واقع در شهر تهران صورت پذیرفت. به این منظور از پرسشنامه بین المللی سنجش شیوع کمردردنوردیک، استفاده شد و داده ها با کمک نرم افزار SPSS نسخه ۲۱ و روش های آماری توصیفی تجزیه و تحلیل گردید. یافت هها: در این پژوهش مشخص شد ۵۶/۴ درصد پرستاران علاوه بر شغل پرستاری، دارای شغل دوم غیر از پرستاری بوده و ۷۷/۹ درصد ایشان تقریبا بعد از یکسال از شروع کار پرستاری، دچار کمردرد شده اند، ۷۸/۹ درصد پرستاران علت کمردرد خود را بلند کردن و جابجایی بیماران و اجسام سنگین یا هل دادن و کشیدن وسایل در محل کار خود عنوان کردند، شیوع دردهای قسمت فوقانی ستون فقرات (گردن و شانه) در بین نمونه ها ۵۰/۷ درصد و شیوع دردهای قسمت تحتانی ستون فقرات (کمر) در بین خانم ها ۹۲/۱ درصد بود. ۶۵ درصد به دنبال این دردها دچار کاهش فعالیت شغلی شده بودند، ۷۷/۴ درصد از گروه پرستاران چاق دارای دردهای ستون فقرات بوده و همچنین ۲۲/۶ درصد افرادی که وزن طبیعی داشتند نیز مبتلا به درد در این ناحیه بودند ولی تفاوت آماری معنی داربین شاخص BMI و کمردرد دیده نشد. بین وجود درد این نواحی در گروه های مختلف بر اساس جنس (p=0/02)، نوع بخش متغیرهای سن (p=0/01)؛ (p=0/005)، وضعیت تاهل (p=0/002) و سابقه کار (p=0/01) تفاوت آماری معنی دار مشاهده گردید. بحث و نتیجه گیری: شیوع دردهای ستون فقرات در بین پرستاران، بالا می باشد و لزوم برنامه ریزی مناسب برای کاهش بروز درد، به صورت برگزاری آموزش های ضمن خدمت در مورد بهداشت ستون فقرات و تامین امکانات و تجهیزات لازم جهت کاهش فشار کاری برای پرستاران را می طلبد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.