تاثیر یک جلسه فعالیت هوازی وامانده ساز بر تغییرات ایمونوگلوبولین A و پروتیین تام بزاقی نوجوانان ورزشکار تفریحی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر یک جلسه فعالیت هوازی وامانده ساز بر تغییرات ایمونوگلوبولین A و پروتیین تام بزاقی نوجوانان ورزشکار تفریحی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر یک جلسه فعالیت هوازی وامانده ساز بر تغییرات ایمونوگلوبولین A و پروتیین تام بزاقی نوجوانان ورزشکار تفریحی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر یک جلسه فعالیت هوازی وامانده ساز بر تغییرات ایمونوگلوبولین A و پروتیین تام بزاقی نوجوانان ورزشکار تفریحی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر یک جلسه فعالیت هوازی وامانده ساز بر تغییرات ایمونوگلوبولین A و پروتیین تام بزاقی نوجوانان ورزشکار تفریحی :

تعداد صفحات : ۱۰

هدف: این تحقیق با هدف بررسی تاثیر یک جلسه فعالیت هوازی وامانده ساز بر تغییرات ایمونوگلوبولین (IgA)A و پروتیین تام بزاقی نوجوانان ورزشکار تفریحی انجام شده است.روش شناسی: این تحقیق از نوع تحقیقات نیمه تجربی است. آزمودنیهای تحقیق شامل ۲۰ پسر نوجوان ۱۴ ساله ورزشکار تفریحی، سالم و داوطلب بودند که در مورد اهداف و چگونگی اجرای تحقیق توجیه شده بودند. آزمودنیها به طور تصادفی به دوگروه فعالیت هوازی(۱۰ نفر) وکنترل(۱۰ نفر) تقسیم شدند. به منظور اجرای فعالیت فعالیت هوازی واماندهساز از آزمون شاتل ران استفاده گردید، گروه کنترل نیز طی دوره تحقیق فعالیت ورزشی انجام ندادند. نمونه های بزاقی قبل و بلافاصله پس از اجرای آزمون مورد نظر جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده با استفاده از آزمون آماری آنالیز واریانس با اندازههای تکراری انجام شد.یافته ها: در مقایسه پیش آزمون و پس آزمون گروه هوازی، غلظت IgA بزاقی تغییر معنی داری نداشت((P> ۰/۰۵؛ ولی پروتیین تام بزاقی افزایش((P<0/001 و نسبت IgA به پروتیینتام بزاقی کاهش معنی داری یافت(.(P<0/001 در مقایسه گروه هوازی با گروه کنترل تغییرات IgA،پروتیینتام و نسبت IgA به پروتیینتام بزاقی تفاوت معناداری را نشان ندادP> ۰/۰۵بحث و نتیجه گیری: باتوجه به یافتههای حاصل از تحقیق حاضر اینگونه استنباط میشود که فعالیتهای هوازی وامانده ساز کوتاه مدت تاثیر معنیداری بر ایمنی مخاطی نوجوانان نداشته و اثر تخریب کنندهای به جای نمیگذارند . ولی توصیه میشود مربیان و معلمین تربیت بدنی این ورزشها را با شدت کمتری برای نوجوانان تجویز کنند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.