اثر تمرینات اینتروال هوازی بر سطوح خونی مالون دی آلدیید، ظرفیت ضداکسایشی تام و پروفایل لیپیدی در زنان غیرفعال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر تمرینات اینتروال هوازی بر سطوح خونی مالون دی آلدیید، ظرفیت ضداکسایشی تام و پروفایل لیپیدی در زنان غیرفعال دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر تمرینات اینتروال هوازی بر سطوح خونی مالون دی آلدیید، ظرفیت ضداکسایشی تام و پروفایل لیپیدی در زنان غیرفعال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر تمرینات اینتروال هوازی بر سطوح خونی مالون دی آلدیید، ظرفیت ضداکسایشی تام و پروفایل لیپیدی در زنان غیرفعال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر تمرینات اینتروال هوازی بر سطوح خونی مالون دی آلدیید، ظرفیت ضداکسایشی تام و پروفایل لیپیدی در زنان غیرفعال :

تعداد صفحات : ۲۰

هدف از مطالعه حاضر، ارزیابی آثار تمرینات اینتروال هوازی بر سطوح خونی مالون دی آلدیید و ظرفیت ضداکسایشی تام در زنان غیرفعال بود. تعداد ۳۰ نفر زن غیر ورزشکار، سالم و غیر سیگاری (سن: ۲۷/۶±۵/۵ سال، وزن: ۶۴/۲±۳/۴ کیلوگرم) به طور داوطلبانه در این پژوهش شرکت کردند و به طور تصادفی به دو گروه تمرین اینتروال هوازی و کنترل تقسیم شدند. تمرین اینتروال در ابتدا به مدت ۳۰ دقیقه با تناسب ۱ به ۱ شامل دویدن با شدت ۶۰ درصد حداکثر ضربان قلب و پیادهروی سریع انجام شد. از هفته چهارم به ۴۵ دقیقه و به تناسب ۲ به ) ۱ دویدن- پیاده روی) و از هفته یازدهم تا چهاردهم به ۶۰ دقیقه به نسبت ۳ به ۱ افزایش یافت. شدت توالیهای تمرینی در جلسات پایانی به ۸۵ درصد ضربان قلب بیشینه میرسید. قبل و بعد از دوره تمرینی، متغیرهای مورد مطالعه با استفاده از آزمون t مستقل و همبسته تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد چهارده هفته تمرین اینتروال هوازی، باعث کاهش در مقادیر ۵/۵±۱/۴۸) MDA به ۳/۶±۰/۷۷ میلی مول) و افزایش در ۱/۹۸± ۰/۴۹) TAC به ۲/۹۹±۰/۳۲ میلیمول) شده بود .(P<0.05) حداکثر اکسیژن مصرفی نیز در گروه تمرین افزایش معناداری یافته بود .(P<0.05) همچنین، مقادیر 3/6±0/77) MDA در برابر 4/9±0/37 میلیمول) و 2/21± 0/52) TAC در برابر 2/99±0/32 میلیمول) در گروه تمرین اینتروال نسبت به گروه کنترل پس از 14 هفته به طور معناداری کمتر بود .(P<0.05) سطوح خونی LDL، TChol، TG نیز به طور معناداری در گروه تمرین هوازی نسبت به کنترل کمتر و HDL بیشتر بود .(P<0.05) به طور کلی، یافته ها نشان داد تمرینات هوازی منظم به صورت اینتروال با افزایش در مدت و شدت سبب کاهش شاخص های استرس اکسایشی و پراکسیداسیون لیپیدی می شود و همزمان با آن پروفایل لیپیدی خون نیز بهبود مییابد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.