تاثیر آموزش مبتنی بر نیاز، بر آگاهی و نگرش بیماران تحت شیمی درمانی در بیمارستان های منتخب آجا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش مبتنی بر نیاز، بر آگاهی و نگرش بیماران تحت شیمی درمانی در بیمارستان های منتخب آجا دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش مبتنی بر نیاز، بر آگاهی و نگرش بیماران تحت شیمی درمانی در بیمارستان های منتخب آجا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش مبتنی بر نیاز، بر آگاهی و نگرش بیماران تحت شیمی درمانی در بیمارستان های منتخب آجا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش مبتنی بر نیاز، بر آگاهی و نگرش بیماران تحت شیمی درمانی در بیمارستان های منتخب آجا :

تعداد صفحات : ۱۲

مقدمه: شیمی درمانی یکی از درمان های اصلی سرطان است که با عوارض زیادی همراه می باشد. به طوری که ممکن است بیماران به دلیل عدم آگاهی و نگرش در خصوص این عوارض، مجبور به توقف درمان یا حتی ترس و عدم پذیرش درمان شوند. هدف: این مطالعه به هدف تعیین تاثیر آموزش مبتنی بر نیازهای آموزشی بیماران بر آگاهی و نگرش آنان نسبت به عوارض شیمی درمانی در مراجعه کنندگان به بیمارستان منتخب آجا در تهران انجام شده است. مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع کار آزمایی بالینی است که در سال ۱۳۹۵ با مشارکت ۵۰ نفر از بیماران مبتلا به سرطان و تحت شیمی درمانی به روش نمونه گیری در دسترس و با تخصیص تصادفی نمونه ها در دو گروه آزمون و کنترل (هر گروه ۲۵ نفر) انجام شده است. قبل از انجام مداخله اطلاعات مربوط به نمونه ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته ای جهت سنجش آگاهی و نگرش شرکت کنندگان در اختیار هر دو گروه آزمون و کنترل قرار گرفت. سپس مداخله آموزشی بر اساس نیازهای آموزشی بیماران در حیطه های مختلف متاثر از شیمی درمانی جهت گروه مداخله طراحی و به صورت چهره به چهره و انفرادی در طول دو سیکل شیمی درمانی اجرا شد. در پایان دوره دوم مجددا پرسشنامه ها در اختیار هر دو گروه قرار گرفت و داده ها با استفاده از آزمون های آماری توصیفی و استنباطی و با نرم افزار آماری SPSS نسخه ۲۲ تحلیل شدند. یافته ها: میانگین نمره آگاهی و نگرش بیماران از عوارض شیمی درمانی قبل از مداخله در گروه آزمون (آگاهی ۹/۴۱±۹۴/۶۸ و نگرش ۴/۲۸±۲۲/۳۲) و گروه کنترل (آگاهی ۸/۶۸±۹۴/۸۰ و نگرش (۳/۰۱±۲۰/۶۰) و بعد از مداخله آموزشی میانگین نمره گروه آزمون (آگاهی ۳/۷۱±۱۱۹ و نگرش ۲/۸۸±۳۳/۲۸) و در گروه کنترل (آگاهی ۴۴/±۹۸/۸۸ و نگرش ۳/۴۴±۲۱/۰۸) بود. در مرحله پیش آزمون، آزمون آماری تی مستقل، تفاوت معناداری را در نمره آگاهی و نگرش بیماران از عوارض شیمی درمانی بین دو گروه نشان نداد (P> ۰/۰۵). در حالی که در مرحله پس آزمون، تفاوت معناداری در نمره آگاهی و نگرش بیماران از عوارض شیمی درمانی بین دو گروه آزمون و کنترل وجود داشت (P<0/001). همچنین آزمون تی زوجی، تفاوت معنی داری را بین مرحله قبل و بعد از مداخله، در گروه آزمون نشان داد (P<0/001). بحث و نتیجه گیری: به کارگیری برنامه آموزش بر اساس نیازهای آموزشی بیماران بر دانش و نگرش بیماران نسبت به عوارض شیمی درمانی موثر می باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.