شیوع نشانه های اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش دوره راهنمایی استان کهکیلویه و بویراحمد در سال ۹۰ – ۱٬۳۸۹


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شیوع نشانه های اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش دوره راهنمایی استان کهکیلویه و بویراحمد در سال ۹۰ – ۱٬۳۸۹ دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شیوع نشانه های اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش دوره راهنمایی استان کهکیلویه و بویراحمد در سال ۹۰ – ۱٬۳۸۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شیوع نشانه های اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش دوره راهنمایی استان کهکیلویه و بویراحمد در سال ۹۰ – ۱٬۳۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شیوع نشانه های اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش دوره راهنمایی استان کهکیلویه و بویراحمد در سال ۹۰ – ۱٬۳۸۹ :

تعداد صفحات : ۴۴

پژوهش حاضر برای بررسی میزان شیوع نشانه های اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش استان کهکیلویه و بویراحمد انجام گرفته است. روش پژوهش توصیفی (همه گیر شناسی) بود. جامعه آماری را ۳۴۵۲۹ نفر دانش آموز مدرسه راهنمایی دولتی و غیردولتی استان کهکیلویه و بویراحمد که در سال تحصیلی ۹۰ – ۱۳۸۹ به تحصیل اشتغال داشتند تشکیل می دادند. از این جامعه ۱۸۰۰ دانش آموز با روش خوشه ای تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. سرانجام ۲۲۰ دانش آموز (۷۷ دختر و ۱۴۳ پسر) باهوش بهر ۱۲۷ ما بالاتر به عنوان تیزهوش گروه نمونه را تشکیل دادند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه تشخیصی اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی راهنمای تشخیصی و آماری انجمن روان پزشکی آمریکا، مصاحبه بالینی با دانش آموزان و مادران بر اساس همان ملاک ها و ماتریس های پیشرونده ریون استفاده شد. داده ها با روش های آمار توصیفی و آزمون مجذور کای تحلیل شدند. به طورکلی ۸/۲ در صد از دانش آموزان تیزهوش دارای نشانه های اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی بودند این میزان در اصفهان و در صد و در دخترها ۶/۸ در صد بود. بدین ترتیب شیوع کلیه نشانه های اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش مورد بررسی با توجه به خطای استاندارد برآورد برنامه در دامنه ای از ۴/۷ تا ۱۱/۷ در صد قرار داشت. نشانه های اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی می تواند تیزهوشی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین تشخیص دیرهنگام دانش آموزان تیزهوش با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی، ممکن است پیشرفت تحصیلی و اجتماعی و درمان آنان را با مشکل روبرو سازد. این یافته در موقعیت های آموزشی دارای محتوای کاربردی است و نشانگر آنست که مدیریت و درمان این اختلال نیازمند خدمات روان شناختی و مشاوره است. ارایه خدمات روان شناختی و مشاوره در مدارس ویژه دانش آموزان تیزهوش می تواند از پیامدهای منفی این اختلال در زندگی تحصیلی و اجتماعی تیزهوشان پیشگیری کند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.