بررسی رابطه سرمایه فرهنگی با میزان کاربست راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گرگان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه سرمایه فرهنگی با میزان کاربست راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گرگان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه سرمایه فرهنگی با میزان کاربست راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گرگان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه سرمایه فرهنگی با میزان کاربست راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گرگان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه سرمایه فرهنگی با میزان کاربست راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گرگان :

تعداد صفحات : ۱۴

بوردیو معتقد است که ساختار طبقاتی جوامع پیشرفته را تنها اقتصاد تعیین نمیکند، بلکه علاوه بر اقتصاد یا سرمایه اقتصادی، برای تحلیل طبقات در این جوامع باید سرمایه اجتماعی و فرهنگی را نیز مد نظر قرار داد. سرمایه فرهنگی از نظر بوردیو عبارت از شناخت و ادراک فرهنگ و هنرهای متعالی، داشتن ذایقه خوب و شیوه های عمل متناسب است. هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین سرمایه فرهنگی و راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گرگان است. روش ها روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است که به صورت پیمایشی انجام گرفته است. جامعه تحقیق دانشجویان دختر و پسر سال دوم تا چهارم در رشته های پیراپزشکی، بهداشت، پرستاری و مامایی، پزشکی و دندانپزشکی شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی گرگان به تعداد ۷۶۵ نفر میباشد که ۲۶۲ نفر از آنان بر اساس جدول کرجسی – مورگان به عنوان حجم نمونه و به روش تصادفی طبقهای انتخاب شدند. جهت اندازه گیری متغیرهای تحقیق از دو پرسشنامه راهبردهای مطالعه و یادگیری وین اشتاین ( ۱۹۸۷ ) و پرسشنامه سرمایه فرهنگی استفاده شد. به منظور بررسی وجود ارتباط و نیز میزان آن بین متغیرها ازآزمون همبستگی و جهت پیشبینی متغیر وابسته از طریق متغیرهای مستقل از رگرسیون چندگانه به کمک نرم افزار SPSS16 استفاده گردید. یافته ها نتایج نشان دادند که رابطه معناداری بین سرمایه فرهنگی و راهبردهای مطالعه و یادگیری وجود دارد، همچنین رابطه معناداری بین سرمایه فرهنگی نهادینه شده و مولفه های اشتیاق و خود نظم دهی وجود دارد، به عبارت دیگر هر چقدر سرمایه نهادینه شده دانشجویان افزایش می یابد، اشتیاق و خودنظم دهی دانشجویان نیز نسبت به بکارگیری راهبردهای مطالعه و یادگیری افزایش پیدا میکند، بنابراین دانشجویانی که کیفیت محیط خانواده هایشان از نظر فرهنگی بالاتر است، میزان کاربست راهبردهای مطالعه و یادگیری نیز در آنان بیشتر میباشد. ولی رابطه معناداری بین سرمایه فرهنگی نهادینه شده و مولفه مهارت وجود ندارد. بین سرمایه فرهنگی تجسم یافته و هر سه مولفه راهبردهای مطالعه و یادگیری (مهارت، اشتیاق و خودنظم دهی) رابطه معنادار وجود دارد . همچنین سرمایه فرهنگی عینیت یافته تنها با مولفه اشتیاق رابطه مستقیم و معناداری دارد، بدین معنی که هرچه میزان مصرف کالای فرهنگی در دانشجویان افزایش می یابد، میزان اشتیاق درونی دانشجویان در بکارگیری راهبردهای مطالعه و یادگیری نیز افزایش می یابد. نتیجه گیر : ی نتایج تحقیق نشان دادند که بین سرمایه فرهنگی و مولفه های راهبردهای مطالعه و یادگیری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، بدین معنی که هر چه زمینه های خانوادگی، طبقه اجتماعی، سرمایه گذاری های گوناگون و تعهدات نسبت به تعلیم و تربیت دانشجویان افزایش می یابد، میزان کاربست راهبردهای مطالعه و یادگیری نیز در آنان افزایش پیدا میکند

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.