مطالعه تطبیقی شاخص های خشکسالی مبتنی بر داده های ماهوار های و زمینی با استفاده از تکنیکتحلیل بردار تغییر (مطالعه موردی: استان کرمانشاه)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه تطبیقی شاخص های خشکسالی مبتنی بر داده های ماهوار های و زمینی با استفاده از تکنیکتحلیل بردار تغییر (مطالعه موردی: استان کرمانشاه) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه تطبیقی شاخص های خشکسالی مبتنی بر داده های ماهوار های و زمینی با استفاده از تکنیکتحلیل بردار تغییر (مطالعه موردی: استان کرمانشاه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه تطبیقی شاخص های خشکسالی مبتنی بر داده های ماهوار های و زمینی با استفاده از تکنیکتحلیل بردار تغییر (مطالعه موردی: استان کرمانشاه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه تطبیقی شاخص های خشکسالی مبتنی بر داده های ماهوار های و زمینی با استفاده از تکنیکتحلیل بردار تغییر (مطالعه موردی: استان کرمانشاه) :

تعداد صفحات : ۱۶

تاثیر خشکسالی می تواند به صورت کاهش منابع آب،کاهش تولیدات کشاورزی، تغییر در پوشش گیاهی منطقه و تسریع در بیابا ن زایی مناطق باشد . برای مطالعه و پایش خشکسالی نیاز به کمی سازی اثرات آن با استفاده از شاخص های خشکسالی می باشد. این شاخص ها بر اساس نوع داده های در دسترس به دو دسته کلی زمینی و ماهوارهای تقسیم میشوند. هدف از این مطالعه، مقایسه توان تشخیص و گروه بندی تغییرات رخ داده در پوشش گیاهی بر اثر خشکسالی، بین یک شاخص خشکسالی زمینی (شاخص بارندگی استاندارد شده SPI) و چهار شاخص ماهواره ای استخراج شده از تصاویر AVHRR-NOAA شاخص اختلاف نرمال شده پوشش گیاهی NDVI ، شاخص شرایط دمایی TCI ، شاخص نمایه نسبت پوشش گیاهی RVI شاخص استاندارد شده گیاهی SVI در استان کرمانشاه بود. به این منظور از روش تجزیه و تحلیل بردار تغییر CVA به عنوان یکی از الگوریتم های مهم تشخیص تغییر استفاده شد . در این روش، تغییر رخ داده در پوشش گیاهی با دو مولفه اندازه تغییر و جهت تغییر نشان داده می شود . نتایج حاصل از اجرای CVA بر خروجی حاصل از شاخص های خشکسالی در طی فصل رشد (اسفند تا مرداد ) در چهار سال های منتخب (دو سال نرمال، یک سال تر و یک سال خشک ) نشان داد بهترین پاسخ به خشکسالی در سال های مورد بررسی (به جز سال تر ۱۹۹۲) با شاخص SVI بدست می آید. کمترین تطابق SPI در سال های نرمال و تر با شاخص TCI است. در نهایت پیشنهاد شد برای ارزیابی تاثیر خشکسالی بر پوشش گیاهی به جای شاخص های حرارتی از شاخص های مبتنی پوشش گیاهی نظیر SVI استفاده شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.