بررسی خصوصیات ریخت شناسی، مولکولی و زیست شناسی شته (Linnaeus 1758) Cinara pini (Hem: Lachnidae) در شرایط گلخانه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی خصوصیات ریخت شناسی، مولکولی و زیست شناسی شته (Linnaeus 1758) Cinara pini (Hem: Lachnidae) در شرایط گلخانه دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی خصوصیات ریخت شناسی، مولکولی و زیست شناسی شته (Linnaeus 1758) Cinara pini (Hem: Lachnidae) در شرایط گلخانه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی خصوصیات ریخت شناسی، مولکولی و زیست شناسی شته (Linnaeus 1758) Cinara pini (Hem: Lachnidae) در شرایط گلخانه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی خصوصیات ریخت شناسی، مولکولی و زیست شناسی شته (Linnaeus 1758) Cinara pini (Hem: Lachnidae) در شرایط گلخانه :

تعداد صفحات : ۱۲

طی بررسی های انجام شده در فروردین ۱۳۸۹ روی آفات درختان کاج Mugo Turra Pinus در شهرستان مشهد، یک کلنی شته از روی نهال های جوان در جمعیت فراوان مشاهده گردید که تحت عنوانCinara pini شناسایی گردید. این شته متعلق به زیر خانواده ی Cinarinae و خانواده Lachnidae است. بعد از مقایسه توالی C. pini با سایر توالی های موجود در بانک ژن با ابزار جستجوی Blast در بانک ژن مشخص شد که بیشترین شباهت را به گونه C. atlantica با ۹۳ درصد داشت. میانگین طول بدن شته به ۲/۶۹ میلیمتر می رسد. پایه بند آخر شاخکها کمتر از ۴ عدد مو دارد. بند آخر خرطوم بلندتر از قطر پایه کورنیکول و اندکی بلندتر از طول بند دوم پنجه پای عقبی است. نتایج بررسی زیست شناسی در شرایط دمایC2±۲۵، رطوبت نسبی ۵±۴۵% و دوره نوری ۱۶ ساعت روشنایی و ۸ ساعت تاریکی در طی چهل تکرار نشان داد که این آفت دارای سه سن پورگی بود که به طور متوسط ۱۰ روز طول کشید. نرخ ذاتی افزایش جمعیت ۰/۱۹۷ شته به ازای هر فرد ماده در روز و نرخ خالص تولید مثل ۳۰/۶۷ شته به ازای هر فرد ماده در هر نسل بود. دوره ی تولید مثلی این شته به طور متوسط ۱۲/۶۱ روز طول کشید که در این مدت به طور متوسط ۳۶/۷۵ عدد پوره به ازای هر ماده ثبت گردید. در مجموع دوره ی یک نسل شته ۲۶/۲۰ روز طول کشید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.