بررسی تطبیقی رابطه رانتیریسم و الگوی حکمرانی خوب:مطالعه شش کشور ایران، کویت، آذربایجان، اندونزی، مالزی و ترکیه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تطبیقی رابطه رانتیریسم و الگوی حکمرانی خوب:مطالعه شش کشور ایران، کویت، آذربایجان، اندونزی، مالزی و ترکیه دارای ۷۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تطبیقی رابطه رانتیریسم و الگوی حکمرانی خوب:مطالعه شش کشور ایران، کویت، آذربایجان، اندونزی، مالزی و ترکیه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تطبیقی رابطه رانتیریسم و الگوی حکمرانی خوب:مطالعه شش کشور ایران، کویت، آذربایجان، اندونزی، مالزی و ترکیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تطبیقی رابطه رانتیریسم و الگوی حکمرانی خوب:مطالعه شش کشور ایران، کویت، آذربایجان، اندونزی، مالزی و ترکیه :

تعداد صفحات : ۷۲

حکومتهای متکی بر درآمدهای رانتی، که قسمت عمده ای از درآمدهایشان نه از محل مالیاتها بلکه از محل فروش منابع طبیعی استخراج شده، تامین می شود. همواره با مشکلات اقتصادی و سیاسی فراوانی روبه رو بوده اند. به نحوی که نظریات خاصی برای مطالعه اقتصاد سیاسی آنها به وجود آمده است. این نظریات که به نظریات رانتیریسم مشهورند بر پیامدها و اثار زیانبار رانتیریسم تاکید دارند. این آثار و پیامدها به حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مربوطند و از نوسانات بازار جهانی که اقتصاد ملی رانتیرها را متزلزل می کند تا قدرت یابی غیر عادی دولت/ حکومت را در بر می گیرند و بسیاری از پژوهش ها درباره پیامدهای غیر دموکراتیک رانتیریسم متفق القول هستند. در این پژوهش ابعاد رانتیریسم به عنوان نقطه مقابل ابعاد حکمرانی خوب شناسایی شد و الگوی حکمرانی خوب به مثابه بدیل دموکراتیک رانتیریسم مطرح گشت سپس نحوه حکمرانی در شش کشور که به میزان متفاوتی بر رانت اتکا دارند بررسی شد. این پژوهش با روش تاریخی تطبیقی و براساس داده های بانک جهانی انجام گرفته است نتایج نشان داد که نظریات رانتیریسم دارای محدودیتهایی جدی است، زیرا یک حکومت بیشتر رانتیر لزوما غیر دموکراتیک و با حکمرانی نامناسب عمل نمی کند؛ برعکس یک حکومت کمتر رانتیر، حکمرانی مناسبتری ندارد. در نهایت، پیشنهادهایی برای توسعه نظریات رانتیریسم ارایه شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.