بررسی درک و فهم دانش آموزان از اعداد منفی و بدفهمی های آنان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی درک و فهم دانش آموزان از اعداد منفی و بدفهمی های آنان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی درک و فهم دانش آموزان از اعداد منفی و بدفهمی های آنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی درک و فهم دانش آموزان از اعداد منفی و بدفهمی های آنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی درک و فهم دانش آموزان از اعداد منفی و بدفهمی های آنان :

تعداد صفحات : ۲۴

درک اعداد منفی و انجام عملیات روی آنها یکی از موضوعات اساسی در ریاضیات است که دانش آموزان در مدارس برای رویارویی با آنها با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. یکی از عواملی که منجر به مشکلات جدی در یادگیری مفاهیم ریاضیات می شود، بدفهمی هایی است که بر اثر یاددهی نامناسب، تفکر غیر رسمی یا یادآوری ضعیف گذشته ایجاد می شوند. شناخت بدفهمی ها و ریشه های ایجاد آنها در حوزه های مفهومی و در سطوح مختلف تحصیلی، می تواند موجب ارتقای یادگیری شود. منظور از بدفهمی در این پژوهش برداشت ناقص یا نادرست از یک مفهوم است که اشتباهات نظام مندی را در عملکرد فرد موجب می شود. در این پژوهش درک و تصور دانش آموزان از مفهوم عدد منفی و بدفهمی های آنان بررسی شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش، روش توصیفی از نوع زمینه یابی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه دوم راهنمایی شهر تهران در سال تحصیلی ۹۲ -۱۳۹۱ و کلیه دانش آموزان پایه هفتم شهرستان درمیان در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ است. حجم نمونه ۴۴۳ نفر از دانشآموزان پایه دوم راهنمایی و ۵۵ نفر از دانش آموزان پایه هفتم بود که به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد. ابزار اندازه گیری در پژوهش حاضر، پرسشنامه ای محقق ساخته مبتنی بر پرسشنامه (بوفردینگ) و ( کیلهامن) بود. نتایج تحقیق نشان داد که اغلب دانش آموزان، درک و فهم مناسبی از اعداد منفی در ریاضیات مدرسه ای ندارند و در پیاده سازی دانسته های خود در حل مسائل ریاضی با مشکل مواجه می شوند. برخی از دانش آموزان علامت (-) را به عنوان یک عملگر کاهشی و برخی نیز علامت ( +) را به عنوان یک عملگر افزایشی در نظر می گیرند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.