تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی پرسید برارتقای کیفیت زندگی سالمندان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی پرسید برارتقای کیفیت زندگی سالمندان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی پرسید برارتقای کیفیت زندگی سالمندان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی پرسید برارتقای کیفیت زندگی سالمندان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی پرسید برارتقای کیفیت زندگی سالمندان :

تعداد صفحات : ۱۲

مقدمه: افزایش جمعیت سالمندان لزوم توجه به ارتقای کیفیت زندگی آنها را افزایش داده است. مطالعه حاصر با هدف بررسی تاثیر مداخله آموزشی براساس الگوی پرسید درارتقای کیفیت زندگی سالمندان انجام گرفته است. مواد و روش ها: این مطالعه نیمه تجربی بر روی ۸۰ نفر از سالمندان که به صورت تصادفی به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شده بودند، انجام شد. طراحی برنامه مداخله، مطابق با مراحل الگوی پرسید صورت گرفت. قبل از اجرای مداخله پرسشنامه سنجش کیفیت زندگی و پرسشنامه خود ساخته و استاندارد مطابق با مراحل الگوی پرسید در هر دو گروه تکمیل شد و یک ماه بعد از مداخله هر دو گروه مجددا پرسشنامه های مذکور را تکمیل نمودند. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش ۲۱ و آزمون های تی زوجی، تی مستقل، آنالیز واریانس یک طرفه؛ کای دو و کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین نمره کل کیفیت زندگی در گروه مداخله قبل از مداخله آموزشی ۱۳/۲۳+ ۷۶/۷۷ بود که بعد از مداخله آموزشی به ۱۲/۲۵+۸۲/۸۷ افزایش یافت، بر این اساس اختلاف آماری معنی داری بین نمره کیفیت زندگی در دو گروه مداخله و کنترل بعد از مداخله آموزشی وجود داشت(p-0/031) یافته های حاصل از ابعاد مختلف کیفیت زندگی نیز نشان داد که اختلاف معناداری در ابعاد سلامت جسمی و سلامت روانی، اجتماعی و محیطی قبل و بعد از مداخله آموزشی درگروه مداخله وجود داشت(p<0/05) نتیجه گیری: به کارگیری الگوی پرسید می تواند منجر به شناسایی عوامل تاثیر گذار برکیفیت زندگی سالمندان و در نتیجه تدوین برنامه آموزشی موثر گردد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.