مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری ( مشارکتی)،اکتشافی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به درس فیزیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری ( مشارکتی)،اکتشافی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به درس فیزیک دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری ( مشارکتی)،اکتشافی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به درس فیزیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری ( مشارکتی)،اکتشافی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به درس فیزیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری ( مشارکتی)،اکتشافی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به درس فیزیک :

تعداد صفحات : ۱۷

هدف پژوهش حاضر، مقایسه تاثیر روش تدریس همیاری (مشارکتی)، اکتشافی و سخنرانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و نگرش آنها نسبت به درس فیزیک است. جامعه پژوهشی، کل دانش آموزان دختر سال اول متوسطه منطقه سنگر است. پروهش حاضر یک پژوهش شبه آزمایشی از نوع طرح گروه کنترل نابرابر است. نمونه پژوهش شامل ۲۸ نفر تحت پوشش تدریس همیاری، ۲۸ نفر تحت پوشش تدریس اکتشافی و ۲۲ نفر تحت پوشش تدریس سخنرانی بود که به صورت غیر تصادفی (در دسترس) انتخاب شدند. برنامه های آموزشی در طی ۱۴ هفته توسط پژوهشگر اجرا گردید. ابزارهای به کار گرفته شده در این پژوهش، آزمون پیشرفت تحصیلی و آزمون سنجش نگرش نسبت به درس فیزیک بود که هر دو محقق ساخته بودند و روایی آنها توسط اساتید رشته فیزیک و علوم اجتماعی تایید شد و پایایی آزمون سنجش نگرش در یک مطالعه مقدماتی ضریب آلفای ۰/۸۶ بدست آمده است. برای تجزیه و تحلیل آماری داده های پژوهش، از آزمون t، تحلیل واریانس یک طرفه (anova) یک طرفه برای سه گروه مستقل استفاده شد. یافته های پژوهش نشان دادند که بین دو روش تدریس همیاری و اکتشافی در پیشرفت تحصیلی در درس فیزیک تفاوت معنادار وجود داشت که میانگین نمرات تفاوت گروه همیاری بالاتر از گروه اکتشافی بود ولی بین گروه های دیگر دو به دو تفاوت معناداری وجود نداشت. همچنین بین دو روش تدریس اکتشافی و سخنرانی و اکتشافی و همیاری و همیاری از نظر نگرش نسبت به درس فیزیک تفاوت معناداری وجود داشت. همچنین بین نمره پیش آزمون و پس آزمون آزمودنی های گروه همیاری تفاوت معنادار وجود داشت اما بین نمره پیش آزمون و پس آزمون آزمودنی های گروه اکتشافی و سخنرانی تفاوت معناداری وجود نداشت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.