تاثیر یون های نقره بر تغییرات رشد، میزان کلروفیل و محتوای فنل کل در گیاه سویا (Glycine max L.) تحت تیمار اتیلن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر یون های نقره بر تغییرات رشد، میزان کلروفیل و محتوای فنل کل در گیاه سویا (Glycine max L.) تحت تیمار اتیلن دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر یون های نقره بر تغییرات رشد، میزان کلروفیل و محتوای فنل کل در گیاه سویا (Glycine max L.) تحت تیمار اتیلن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر یون های نقره بر تغییرات رشد، میزان کلروفیل و محتوای فنل کل در گیاه سویا (Glycine max L.) تحت تیمار اتیلن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر یون های نقره بر تغییرات رشد، میزان کلروفیل و محتوای فنل کل در گیاه سویا (Glycine max L.) تحت تیمار اتیلن :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۸

چکیده مقاله:

سویا(.(Glycine max L از گیاهان بومی شرق آسیا و یکی از فراوان ترین محصولات کشت شده در سراسر جهان است. اتیلن هورمون گازی است که در برخی از جنبه های زندگی گیاه مثل پیری و ریزش نقش دارد و تجمع آن به عنوان یکی از عوامل مهاری رشد محسوب می شود. ثابت شده است یون های نقره قادر به جلوگیری از فعالیت اتیلن هستند. هدف از این تحقیق بررسی اثرات یون نقره بر تغییرات رشد و برخی ترکیبات موجود در گیاه سویا تحت تیمار اتیلن است. در این مطالعه تیمار اتیلن سبب کاهش وزن تر اندام هوایی، طول ریشه، ساقه و میزان کلروفیل گردیده و استفاده از نیترات نقره باعث بهبود این پارامترها شده است. به نظر می رسد تاثیر مثبت یون های نقره بر بهبود رشد و شادابی گیاه ناشی از مهار عمل اتیلن باشد. در این بررسی تیمار نیترات نقره باعث افزایش معنی دار محتوای فنل کل شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داده است که تیمار اتیلن با غلظت ۳۰۰ppm سبب بیشترین کاهش در میزان رشد و میزان کلروفیل شده ولی تاثیر معنی داری بر محتوای فنل کل نداشته است. نیترات نقره در غلظت های ۲۵ و۵۰ میکرومولار باعث افزایش معنی داری در میزان رشد و میزان کلروفیل ها در شرایط حضور اتیلن و افزایش محتوای فنل کل شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.