استفاده از ریزوباکتری های محرک رشد گیاه در زیست پالایی زمین های کشاورزی و بررسی فاکتورهای موثر بر این فرایند


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 استفاده از ریزوباکتری های محرک رشد گیاه در زیست پالایی زمین های کشاورزی و بررسی فاکتورهای موثر بر این فرایند دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد استفاده از ریزوباکتری های محرک رشد گیاه در زیست پالایی زمین های کشاورزی و بررسی فاکتورهای موثر بر این فرایند  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی استفاده از ریزوباکتری های محرک رشد گیاه در زیست پالایی زمین های کشاورزی و بررسی فاکتورهای موثر بر این فرایند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن استفاده از ریزوباکتری های محرک رشد گیاه در زیست پالایی زمین های کشاورزی و بررسی فاکتورهای موثر بر این فرایند :

تعداد صفحات : ۱۶

چکیده مقاله:

انتشار طیف وسیع آلاینده های مختلف حاصل از فعالیتهای کشاورزی و صنعتی، علاوه بر به خطر انداختن سلامت انسان و سایر موجودات زنده، اثرات منفی بسیاری روی جوامع میکروبی مفید خاک داشته و کاشت گیاهان در خاکهای آلوده به آنها نیز باعث کاهش رشد و عملکرد محصولات کشاورزی میشود؛ لذا حذف این ترکیبات از مناطق آلوده جهت کشاورزی پایدار حائز اهمیت بسیار است. در میان شیوه های مختلف پاکسازی خاک از آلاینده های مختلف، زیست پالایی از امیدبخش ترین روشها میباشد. در این فرآیند، میکروارگانیسم ها از آلاینده ها به عنوان منابع غذایی یا انرژی استفاده نموده و آنها را به ترکیبات با سمیت کمتر یا غیر سمی تبدیل می نمایند. در میان باکتریهای موجود در خاک، گروهی به عنوان ریزوباکتری های محرک رشد گیاه (PGPR) شناخته شدهاند و برخی سویه ها علاوه بر توانایی تحریک رشد گیاهان و بیوکنترل بیماریهای گیاهی، قابلیت پاکسازی محیطهای آلوده را داشته و به همین دلیل، در کشاورزی پایدار شایان توجه ویژه هستند . از آنجا که فرایند زیستپالایی میکروبی توسط میکروارگانیسم ها انجام میشود، آگاهی از عوامل دخیل در این فرایند برای بهینه سازی آن و بهبود عملکرد باکتریها جهت تجزیه و یا سم زدایی از مواد مضر موجود در محیط، بسیار اهمیت دارد. به طور کلی عوامل زیستی و غیرزیستی و شرایط آب و هوایی به دلیل اهمیت در بهینه سازی عملکرد سویه های میکروبی، دارای نقش مهمی در بهبود کارایی زیست پالایی هستند. در این تحقیق مروری، قابلیت برخی PGPR جهت حذف آلاینده ها از مکانهای آلوده، ریزوباکتریهای دارای پتانسیل زیست پالایی در آزمایشگاه و مزرعه و نیز فاکتورهای اثرگذار بر این فرایند مورد بررسی قرار گرفته است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.